IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 16°
Новини Варна
20:03 | 16 април 2015
Обновен: 12:23 | 20 април 2024

Вълков видя развитие за круизния туризъм, туроператорите – срив

България се изравнява с повечето конкурентни портове като Одеса, Констанца, Сочи

По материала работи: manager
Иван Вълков

Решението за намаляване на пристанищните такси за пътнически кораби, което бе взето от Министерски съвет, е стъпка напред в развитието на круизния туризъм у нас. То ще повлияе положително и ще повиши броя на заявките за посещение в България на големи пътнически кораби. Моментът за подобно понижаване на таксите е особено подходящ и важен, тъй като няма как да не отчетем негативното влияние на кризата в Украйна”. Това заяви народният представител от ГЕРБ-Бургас Иван Вълков, предаде maritime.bg.

 

На свое редовно заседание МС взе решение с промяна в тарифата за пристанищните такси, събирани от Държавно предприятие „Пристанищна инфраструктура”, да понижи коефициента на редукция на тонажната такса за пътническите кораби от 0,5 на 0,4. С тази промяна се цели подобряване на условията за превоз на пътници и извършване на круизни туристически пътувания в българските пристанища. Новата стойност ще доведе до редуциране на дължимите такси от пътническите кораби средно с 14 на сто.

 

Така България се изравнява с повечето конкурентни портове като Одеса, Констанца, Сочи. „Това директно ще повлияе на решенията на корабните круизни оператори за избора при последващи посещения. Вложените средства за изграждане на Морска гара – Бургас и продължаващата инвестиционна програма за благоустрояване на района около нея следва задължително да се съчетава и с приемливи съпоставими ценови нива на държавните такси”, категоричен е бургаският депутат. Зам.-председателят на транспортната комисия коментира, че това ще се отрази положително и за развитието на Бургас и региона.

 

„Има сериозен интерес към Бургас като желана дестинация за посещение от големи круизни компании, чийто лайнери акостират на Морска гара. С редуциране на дължимите такси ще привлечем нови кораби с пасажери, ще успеем не само да запазим стабилните си позиции, но и да се насочим към нови инвестиции. Конкуренцията в този сегмент от останалите страни е сериозна, но Бургас успя да се наложи за кратко време на световната карта. Очакваме и до два месеца да заработи трафик кулата до Морска гара. Информационната система за управление трафика на плавателни съдове е изградена и сградата е готова. С нея отново показваме, че се движим в синхрон с новите директиви за внедряване на ново оборудване и софтуерни приложения. Създаването на национален морски център за електронна информация, състоящ се от две звена (Варна и Бургас) е част от дългосрочната ни стратегия по отношение развитието на морския сектор”, заяви Иван Вълков.

 

В същото време обаче бТВ съобщи, че се очаква рекордно слаб сезон. За рекордно слаб сезон на круизите това лято предупреждават туроператори. На фона на миналогодишния бум, сега заявките са в пъти по-малко. За Варна са планирани едва десет лайнера, а на най-новата морска гара в Бургас, за сега, няма потвърдена нито една заявка. Според туроператорите, причината луксозните кораби да избягват черноморските пристанища е не само кризата в Украйна, но и високите такси, които трябва да плащат за услугата.

Коментари

Новини Варна