Снимка: ОбС-Варна
Председателят на Общински съвет – Варна Христо Димитров и председателите на постоянните комисии проведоха работна среща с ресорните заместник-кметове на община Варна по повод изготвения проектобюджет за 2025 г. Срещата беше организационна с цел изчистване на разминаванията между финансовите разчети, представени от общинската администрация, и предложенията, направени от съветници.
В разговорите се включиха зам.-кметовете по финанси Христо Рафаилов, по образование и култура Павел Попов, по обществен ред Илия Коев, по социални дейности и здравеопазване Снежана Апостолова и директорът на Дирекция „Финанси и бюджет“ в Община Варна Кирил Симеонов. Председателите на постоянните комисии, които са от различни политически формации, също взеха участие в дискусията.
Акцент бе поставен върху необходимостта предложения за промени по проектобюджета да се внасят в писмен вид преди заседанията на съответните комисии. Това следва да се осъществява в съответствие с чл.25 от Правилника за организацията и дейността на Общински съвет – Варна. Съгласно изискванията всяко предложение трябва да бъде придружено от писмена обосновка с оценка на необходимите финансови ресурси, както и от проект за решение с посочено правно основание.
Стриктно ще се следи за спазване на чл. 42 от същия правилник, който предвижда предложения за промени в бюджетните разходи да могат да се разглеждат само при ясно посочен източник на финансиране.
С цел по-добра комуникация бе договорено преди всяко заседание на постоянна комисия председателят ѝ да провежда разговор с ресорния заместник-кмет. По този начин ще се гарантира по-добро съгласуване на предложенията с реалните финансови възможности на общината.
Всички заседания на постоянните комисии, предвидени за настоящата седмица, са отменени. Те ще се проведат през следващите две седмици, като графикът ще бъде актуализиран и съобщен допълнително.
ПК „Финанси и бюджет“, която има ключово значение за окончателното оформяне на бюджета, се очаква да заседава най-късно до 28 май, а няколко дни по-късно да се състои и сесията на Общинския съвет.