IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Новини Варна
13:00 | 23 май 2025
Обновен: 20:26 | 23 май 2025

Приходите от управление и разпореждане с общински имоти във Варна са 10,9 млн. лева

Дирекция „Социално подпомагане“ ще продължи да ползва безвъзмездно два имота

По материала работи: Александър Дечев
Приходите от управление и разпореждане с общински имоти във Варна са 10,9 млн. лева

Комисията по собственост и стопанство към ОбС-Варна прие Годишната програма за управление и разпореждане с имоти – общинска собственост. Документът отразява намеренията на администрацията по отношение  общинската собственост за 2025 година. Той е обвързан с бюджета на Община Варна и служи като основа за планиране на приходите и разходите, свързани с управлението на имотите.

Приходите от управление и разпореждане с имоти – общинска собственост,  записани в проектопрограмата, са в размер на 10,9 млн. лева. Тази сума ще претърпи промени, тъй в рамките на заседанието бяха включени допълнителни имоти.

По инициатива на заместник-председателя на Общинския съвет Светлан Златев в раздел VII бяха добавени 11 имота - частна общинска собственост, разположени в различни райони на града, които ще бъдат предложени за продажба чрез търг или публично оповестен конкурс. Тези имоти са били част от миналогодишни програми за управление и разпореждане, стана ясно на заседанието.

Съветниците гласуваха също включването на допълнителни недвижими имоти в раздел XII, за които чрез търг или конкурс, организирани от Община Варна, ще се учредява право на строеж. Това ще се осъществява съобразно предвижданията на ПУП-ПРЗ, като общината ще получава собственост в новопостроената сграда или обекти в друга сграда, собственост на лицето, в полза на което е учредено правото на строеж. Възможен вариант е и строителството на друг обект за нуждите на общината. Към този раздел бяха добавени три конкретни имота, намиращи се в районите „Младост“, „Приморски“ и „Владислав Варненчик“.

Освен това комисията подкрепи предложението всички подадени през 2024 г. искания за прекратяване на съсобственост с общината, които не са намерили място в актуалната програма, да бъдат включени в нейния обхват.

Очаква се от продажбата на имоти и вещи - частна общинска собственост, както и от прекратяване на съсобственост в местната хазна да влязат 4,5 млн. лева. Прогнозните постъпления от наеми, включително от плажове държавна собственост, са в 3 млн. лева. Също толкова се очаква да бъдат приходите от концесии и приватизация на имоти.

За 2025 г. Общината Варна залага приблизително 7,3 млн. лева разходи, свързани с придобиване, управление и разпореждане на общински недвижими имоти. От тях 4 млн. лева са предназначени за принудително отчуждаване на имоти и сгради. За текущи ремонтни дейности в общински сгради са планирани 1,2 млн. лева. За събаряне на сгради, собственост на общината, са предвидени 500 хил. лева. Същата сума е планирана за изготвяне на технически паспорти за общински сгради.

Документът остава отворен за промени и може да бъде актуализиран през годината при възникнали нужди или нови приоритети, бе изтъкнато в зала „Пленарна“.

Членовете на комисията дадоха съгласието си общинският имот на бул. „Владислав Варненчик“ 108, оборудван като Синя стая, да продължи да се ползва от правораздавателните институции във Варна. Това специализирано помещение вече 10 години дава възможност да се изслушват деца в една щадяща среда, различна от съдебната зала.

Одобрено беше и предложение за учредяване на безвъзмездно право на ползване върху общински имот, разположен в рамките на МБАЛ „Света Анна“ на бул. „Цар Освободител“ №100, за нуждите на лечебното заведение.

Също така бе взето решение Дирекция „Социално подпомагане“ да продължи да ползва безвъзмездно два имота – собственост на общината, в кв. „Чайка“ и ж.к. „Дружба – Аспарухово“.

Допълнително общински терени в Южната промишлена зона на кв. „Аспарухово“ бяха предоставени за безвъзмездно управление на ОП „Общински паркинги и синя зона“.

Съветниците одобриха и предложение на кмета на община Варна за учредяване на безвъзмездно право на строеж в полза на църковното настоятелство при храм „Всички български светии“. Имотът се намира в кв. „Изгрев“ и ще бъде използван за изграждането на нов православен храм.

Членовете на комисията гласуваха също увеличаване на капитала на „Пазари“ ЕАД чрез непарична вноска, представляваща поземлени имоти – частна общинска собственост. Оценката на непаричната вноска на Община Варна в капитала на дружеството е в размер на малко над 11,75 млн. лева съгласно оценителска експертиза.

Коментари

Новини Варна