Снимка: БГНЕС
Повече товари, повече приходи и повече инвестиции. Това е нашата политика по отношение на пристанище Варна. Тя може да бъде реализирана само с по-добро управление. Варненският порт се нуждае от стратегически партньор, който да го развие като регионален хъб по протежението на Транскаспийския коридор.
Това заяви днес вицепремиерът и министър на транспорта и съобщенията Гроздан Караджов на среща със синдикално представените организации на пристанище Варна. В срещата участваха президентът на КНСБ Пламен Димитров, председателят на НС „Защита“ Красимир Митов и представители на КТ „Подкрепа“.
Министерството на транспорта и съобщенията работи с Международната финансова корпорация и Европейската банка за възстановяване и развитие по изготвяне на пълен анализ на възможностите за развитие на терминалите Варна-изток, Варна-запад и Фериботния комплекс-Варна. Необходимите инвестиции надхвърлят 500 милиона евро, включително за ново корабно място №18 и възможности за обслужване на кораби с газене до 13,5 метра.
Вицепремирът припомни, че е поел ангажимент да се срещне лично със синдикатите и ръководството на порта, за да обсъдят визията за бъдещето на Варна. „Обещах, че ще дойда лично. Искам раговорът за пристанище Варна да е открит, защото само заедно можем да определим посоката на развитие“, заяви министърът.
„Всички искаме най-доброто за пристанището – повече товари и приходи, инвестиции в модерна инфраструктура и техника, както и устойчиво повишаване на доходите на хората, които работят тук“, подчерта Караджов. Той допълни, че България десетилетия е подценявала ролята на Варна, но сега е моментът това да се промени. „Варна трябва да стане не само врата на България, а регионален хъб за транзит на стоки към Северна и Западна Европа“, каза транспортният министър.
Вицепремиерът даде пример с пристанище Бургас, където след концесията средните заплати са се увеличили с над 230% за десет години. „Когато се инвестира, хората трябва да усещат резултата и в заплащането си“, каза министърът.
„Нашата цел е ясна – да запазим държавния интерес, да модернизираме инфраструктурата и да осигурим на Варна бъдеще като съвременно, ефективно и социално отговорно пристанище. Концесията на пристанище Варна не е отстъпване на държавна собственост, а повече инвестиции в него. Това може да стане само чрез постоянен диалог и партньорство между държавата, синдикатите и работещите“, допълни той.

Мъжете или жените: Кой плаща повече глоби за превишена скорост
Любовен късмет през декември за няколко зодии
Рецепта за крем супа от тиква
Бактерии могат да превърнат марсианския прах в биоцимент
Reditus Space подготвя за изстрелване възвръщаемия апарат ENOS
Планетолозите разкриха нови особености на супер-Юпитерите
Милиарди години по-стара от Земята: 3I/ATLAS засия на нови снимки
Задна ножица донесе точка на Тотнъм в Нюкасъл
Ливърпул - Съндърланд
Унион Берлин - Байерн Мюнхен
Левандовски се издъни жестоко, но Барса обърна Атлетико в луд екшън
Дневен хороскоп за 3 декември, сряда
Изтеглете си късметче за декември
Бизнес облекло за жената лидер – тайните на успешната визия
Как да накарате децата си да ядат повече зеленчуци?
Как класическата музика влияе на мозъка?
Науката зад съня, когато сте стресирани
Стартира кампания „Заедно за здраво сърце“ в подкрепа на пациенти с хипертрофична кардиомиопатия
Променя ли се сексуалното желание след раждане?
Wall Street приветства завръщането на стойността на биткойна над 90 000 долара
Мъжете или жените: Кой плаща повече глоби за превишена скорост
JLR уволни главния си дизайнер
Честит рожден ден, Бритни Спиърс и Нели Фуртадо – две кралици на музиката, които празнуват на 2 декември
Магичен ДЕКЕМВРИ за 3 зодии!
Коментари