Ремонтът на Аспарухов мост започва през следващата година, като се очаква да приключи в рамките на година и половина. Мостът няма да се разширява и повдига, за да може да минават по-големи кораби, но се предвижда да се изградят мрежи и огради, които да намалят случаите на самоубийства. Това обясни във Варна шефът на Агенцията по пътна инфраструктура инж. Лазар Лазаров.
„Идеята за повдигане на височината с 10 метра към момента е нереализируема. За да бъде направено повдигане горната част трябва да бъде премахната нацяло, ригелите да бъдат съборени и самите колони да се повдигнат. Трябва да се изградят кожуси около колоните, които да усилят допълнително съоръжението, а това няма как да стане в момента“, каза Лазаров, цитиран от Дарик.
При ремонта ще се поставят допълнителни ограждения и мрежи, за да не се скача от моста. Желанието за изграждането на мрежите е било от страна на кмета и местната администрация. „Идеята е да намалеят случаите на самоубийства и тези, които са решили да скачат, да размислят докато се катерят по моста“, обясни шефът на АПИ.
Проектирането вече е приключило, като прогнозната стойност на ремонта е 35 млн. лв. В тази сума обаче не влизат допълнителните съоръжения като мрежите и оградите срещу самоубийци, изграждането на велоалея, декоративно осветление и озеленяването. Ремонтът ще се извършва на етапи, като идеята е да не се възпрепятства нормалното придвижване и да не се образуват тапи. Реконструкцията ще започне от кръстовището с бул. „Девня“, като по думите на инж. Лазар Лазаров този участък е в най-тежко състояние, тъй като там се извършва връзката с големите товари, които идват от Пристанище Варна.
„Това е първото съоръжение, което сме подготвили като поредица от такива, които ще бъдат ремонтирани. Самият Аспарухов мост е голямо съоръжение и ще е най-скъпо, но е емблематично за Варна и по тази причина направихме няколко открити срещи с архитекти и НПО-та, тъй като имаше идея да се направи такъв проект, че освен конструктивните подобрения, които трябва да се направят на моста, да има и такъв облик, който да е емблематичен.
Проблемите на моста са в това, че когато е строен преди десетилетия нормите за проектиране против земетръс са били такива, че той не е осигурен на най-тежката степен на сеизмичност. Арматурното желязо е само гладко, то не е оребрено и няма закотващ ефект, но поне дебелината е спазена“, каза инж. Лазар Лазаров.

Рецепта за кексчета с тиква и канела
Японски техники за подобряване на ума и паметта
Хороскоп за всички зодии за 7 ноември - очертава се важен ден
Хляб за закрила: Рецепта за Рангеловата пита, която пази дома
Японската орбитална мисия Akatsuki окончателно замлъкна
Нова боя за покриви отразява 97% от слънчевата светлина
Опровергана е една от основните теории за строежа на Вселената
Blue Origin обяви дата за втория полет на ракетата New Glenn
Лудогорец показа две лица, но кризата става все по-жестока
Ференцварош - Лудогорец 3:1
Всички резултати в Лига Европа: Цървена звезда удари Лил
ЦСКА е на тръни: Левски на Веласкес е властелин на столичните дербита
Дневен хороскоп за 7 ноември, петък
Венера преминава в Скорпион на 7 ноември – ние ставаме най-важни
Вино за повод: Кои са най-добрите червени вина за подарък?
7 ясни знака, че тялото ви е изтощено
Пикочната киселина може да се намали с повече вода и подходящите храни
Влияе ли контрацепцията на сексуалното желание?
България има потенциал да се превърне в медицинска дестинация на световно ниво
Полово предавани инфекции и проходимост на маточните тръби
Волатилност обхвана Уолстрийт заради охлаждането на пазара на труда в САЩ
Рецепта за кексчета с тиква и канела
По-евтин, с по-дълъг пробег и заменима батерия: EV патентът на ТУ-София
Stellantis поиска още 10 години за електрификация
Честит рожден ден на две вдъхновяващи жени – Мария Шрайвър и Ема Стоун
5 зодии, които цъфтят след раздяла
Коментари