Най-често жалбите, които постъпват в Комисията за защита на потребителите са към мобилните оператори. Това съобщи във Варна председателят на Комисията Димитър Маргаритов. „Поради факта, че всеки един от нас е потребител на телекомуникационни услуги, има поне 1, да не кажа 2 и повече договори, при нас най-често постъпват оплаквания в този сектор. Винаги изследваме основните въпроси, които притесняват хората и мисля, че имаме някои сериозни постижения. Знаете, че миналата година постигнахме споразумение с два от трите телекомуникационни оператора за възможност за предсрочно прекратяване на срочните договори, без да се дължи неустойка, по-голяма от три месечни такси. Работим активно и по другите важни теми, които безпокоят хората и смятам, че резултатите през тази година ще са още по-добри” – коментира Димитър Маргаритов.
Председателят на КЗП отчете, че потребителите в България все повече търсят и отстояват правата си. „Сигналите продължават да са много – това е добре, защото означава, че потребителите са активни. Хубаво е, че хората вече знаят правата си и реагират адекватно още на момента, когато някой опита да ги наруши – това е едната положителна тенденция. Другата е, че активното присъствие на Комисията за защита на потребителите респектира търговците и ги кара да осъзнаят, че трябва да спазват правилата, те са наясно, че има контрол и превенция” – отбеляза Димитър Маргаритов.
Статистиката за миналата година сочи, че при извършени над 35 000 проверки в цялата страна в различни сфери, се отчита спад на нарушенията с 10%.
Полина Петрова
Коментари