Варна °
fallback
Крими
08:59 | 7 юни 2017
Обновен: 10:37 | 23 май 2025

2 деца са загинали на пътя за 4 месеца във Варна и областта

37 са ранените за периода

По материала работи: Пламен Янков

През периода от 1 януари 2017 до 30 април 2017 год. на територията на град Варна и областта са регистрирани 170 пътнотранспортни произшествия с пострадали, като броят на загиналите е 9, а броят на ранените 225, информират от полицията. Сред пострадалите при ПТП са 39 деца и юноши до 17 годишна възраст, като сред тях 2 са загинали, а 37 са ранени. Двете загинали деца са били пътници в автомобил, а от ранените деца, 21 са били пътници в автомобил, 10 пешеходци, а останалите 6 водачи на ППС.

 

През периода от 01 юни 2016 год. до 31 август 2016 год. на територията на Варна и областта бяха регистрирани 266 пътнотранспортни произшествия с пострадали, като при същите 17 души загинаха, а други 343 бяха ранени. Сред пострадалите при ПТП, посочени по-горе отчитаме и участието на 44 деца и юноши до 17 годишна възраст, като сред тях за щастие няма загинали, а 44 ранени. От ранените деца и юноши, 8 са водачи на ППС, 25 са пътници в МПС и 11 са пешеходци. 

 

Разпределението на пострадалите деца и юноши по възрастови групи е следното: 

- до 6 годишна възраст – 10 ранени деца, от които 7 са пътници в автомобил и 3 са пешеходци,

- от 6 до 9 годишна възраст – 8 ранени деца, от които 1 е водач на ППС, 4 са пешеходци и 3 са пътници в МПС.

- от 10 до 14 годишна възраст – 13 ранени деца, от които 2 са водачи на ППС, 7 са пътници и 4 са  пешеходци,

- от 15 до 17 годишна възраст –13 ранени  деца, от които  5 са водачи на ППС, 8 са пътници.

 

Анализът на пътно-транспортната обстановка за територията на град Варна и областта показва, че няма изявени места с концентрация на ПТП с участието на деца и юноши, но независимо от това в някои райони и отсечки от уличната мрежа, рискът от възникване на ПТП с участието на пешеходци, в т.ч. и деца е по-голям.Това са така наречените места с повишена потенциална опасност от възникване на ПТП. За територията на град Варна това са районите на училищата,чиито спортни площадки са притегателен център за децата дори и по време на ваканцията.Опасни зони се явяват и улиците,водещи към морската градина и плажната ивица,също любими места за игра на подрастващите през горещите летни месеци.  

И през лятото на настоящата година,още през първите ваканционни  дни децата ще излязат на игра и ще подкарат своите велосипеди. В много от по-големите населени места това често се извършва в непосредствена близост до оживените пътни артерии. Статистиката сочи, че нещастните случаи възникват  най-често при  внезапно слизане на децата на платното, при опит за пресичане тичешком, без оглеждане.Водачите не трябва да се доверяват на поведението на детето, дори тогава, когато то не играе, а стои спокойно на тротоара. В миг, без видими причини то може да побегне към пътя, ако приятелите му го извикат да тича след тях.Търкалящата се топка трябва да бъде червен сигнал за водачите, тича ли едно дете, трябва да се очаква друго след него. 

Анализът в национален мащаб показва, че всяко трето от загиналите деца е излязло внезапно на пътя /между паркирали, спрели или движещи се МПС/Децата са опасност в движението, когато са с летни кънки, ролери, скейтбордове и др. Да припомним и това, че когато децата играят с топка и тя се търкулне между превозните средства, те трябва да се оглеждат много добре, а и шофьора преди да предприеме потегляне, да огледа от всички страни автомобила си. Рисковано е, когато автомобилите се придвижват на заден ход, дори и на метър разстояние. 

 

Опазването на живота и здравето на децата ще бъде приоритет в дейността на служителите от “Пътна полиция” и през оставащата част от годината. Още преди края на ваканцията, както всяка година, съвместна комисия с представители на Сектор “Пътна полиция” и Община Варна  ще извърши обход на районите на детските градини и учебните заведения и ще набележи необходимите мерки за подобряване на вертикалната и хоризонтална пътна сигнализация в посочените райони, а в последствие ще следи за тяхното изпълнение. 

 

Черно море

 

 

Автор на статията:
Пламен Янков
0 коментара
fallback
fallback