Жалбите срещу мобилни оператори са се увеличили рязко през тази година. Това каза вчера пред БНТ председателят на Комисията за регулиране на съобщенията (КРС) Веселин Божков. През миналата година те са били общо 2800, а само до началото на декември тази година са достигнали 4000. Повечето от тези жалби обаче не се отнасят до комисията, добави той. Най-голям брой - 650, или 15.16% са за надписани сметки.След отпадането на роуминга за разговори в ЕС са се увеличили и оплакванията от некоректно поведение на операторите. Те вече са над 400, макар че според Веселин Божков поне 50% идват заради неразбиране на новите правила. Имало обаче и опити на компаниите да заблудят клиентите си. "Не е тайна, че някои оператори започнаха да хитруват. Някои от тях деактивираха услугата за роуминг с цел да се закупят нови планове и нови пакети на по-висока цена. Тъй като това не беше подето от другите мобилни оператори, се наложи да си коригират политиката. Мисля, че регулаторът имаше коригиращо поведение на пазара", каза той, но допълни, че все още много хора бъркат понятието роуминг.
Комисията е направила над 300 проверки по подадените жалби, след които са съставени актове за административни нарушения. Издадени са 17 наказателни постановления и на мобилните оператори са наложени глоби за над 300 хиляди лева.
segabg.com
Коментари