Магистралите в България са дело на много правителства - заради темповете, с които се градят, и бързината, с която се рушат.
Общо девет са предвидените за изграждане автомагистрали в страната ни, а общата им дължина е 1370 км. Към днешна дата обаче завършени и пуснати в експлоатация са едва половината от тези километри (777 км), а други 32 км са в строеж, пресмятат от Съюза на българските автомобилисти.
През 1964 г. българското правителство взема решение за изграждане на автомагистрален пръстен, който да се състои от магистралите "Тракия", "Хемус" и "Черно море". Изпълнението на този план започва с изграждането през 1973 г. на пътните отсечки София-Ихтиман и Варна-Девня. Демокрацията заварва едва 274 км готови магистрални пътища, изградени при социализма, т.е. средно по 17 км на година.
В следващите 16 години до влизането на страната в ЕС през 2007 г. са построени още около 150 км, което прави средно по 9,3 км на година, показват сметките.
"Бумът на магистралното строителство" е през 2015 г., когато са пуснати в употреба цели 124 км. Тези участъци обаче са започнати да се строят по различно време и при различни правителства.
Деветте магистрали са "Тракия", "Хемус", "Струма", "Марица", "Черно море", "Люлин", "Калотина", Северна скоростна тангента на София, Велико Търново - Русе. В началото на 2018 г. обаче картината на магистралния пръстен показва само четири напълно завършени магистрали. Тяхната обща дължина е около 512 км.
Най-дълго е трасето на магистрала "Тракия". Нейните 360 км са били строени цели 42 години. 100% в експлоатация са още "Марица" (117 км), "Люлин" (19 км), както и Северната тангента (16,5 км).
През настоящата година управляващите обещават да започнат да се строят нови участъци по магистрала "Хемус". Това са отсечките между Ябланица и Боаза (9,3 км) и Буховци-Белокопитово (16 км). Тези участъци трябва да бъдат готови до 2020 г. Това обаче няма да облекчи особено шофьорите, защото ще останат за изграждане още над 220 км трасе. Към момента са изградени участъците София - Ябланица и Белокопитово - Варна - или общо 165 км.
Другият приоритет на правителството за 2018 г. е автомагистрала "Струма", като очакванията са, че участъкът от Кресна до Сандански ще бъде готов до края на настоящата година. До средата на годината пък ще трябва да се избере изпълнител за най-тежкия участък - през Кресненското дефиле.
Започва подготовката за строителство и за други две магистрали "Калотина" и "Велико Търново-Русе", допълват от СБА.
dariknews.bg

Незаконни сметища се появяват на различни места в страната
Изпробват в орбита авариен скафандър за бъдещи кораби
Нова невробиологична теория не успява да обясни преживяванията близо до смъртта
Какво убива животните в океана
Откриха следи от живот на Земята, по-стари от 3,3 млрд. години
Дефицит на две вещества може да доведе до развитието на зрително увреждане
Спортът по телевизията днес, 19 ноември
Шефът на щангите каза дали Карлос Насар отива в Бахрейн
Този мач не означава нищо, а просто е една победа
Бат Венци избухна: Долу ръцете от Гонзо!
10 постни рецепти за Деня на семейството
Нумерологична прогноза за 2026 година
Шоколадов тарт без печене и без захар
Beverly Hills Polo Club: Спортен шик за есента
Ендорфините ни помагат да се справим с болката и стреса
Карфиолът предпазва от рак и помага при отслабване
Балканска нефропатия – ендемично заболяване водещо до бъбречна недостатъчност
Масло от шипка и ползите му за здравето
Разпродажбите на технологичните акции доведоха до най-дългия спад на Уолстрийт от август
Незаконни сметища се появяват на различни места в страната
Защо продажбата на F-35 на Саудитска Арабия е толкова противоречив въпрос?
Първото AMG, напълно независимо от Mercedes, няма да има ДВГ
7 червени флага, че връзката ви е токсична
4 зодии, които винаги озаряват стаята с присъствието си
Коментари