Варна °
fallback
Избрано
18:24 | 8 ноември 2018
Обновен: 06:29 | 6 май 2025

НАП с мерки срещу заплатите в плик, праща мейли с деклариран доход

Според агенцията така намалява риска от укриване на реалната зплата

По материала работи: Слав Велев

НАП планира да започне да изпраща имейли с информация за деклариания пред НАП осигурителен  доход, трудов договор и други данни за всеки новоназначен служител.

 

Това са част от мерките, които приходната агенция иска да предприеме за намаляване на риска от укриване на работните заплати, произтичащ от даването на заплата в плик.

 

Приходната агенция представи идеята си на кръгла маса заедно с НОИ, Инспекцията по труда, Министерството на труда и социалната политика, синдикати и работодатели.

 

Сред другите решения, които НАП смята, че ще работят са инициирането на срещи с представители от рисковите отрасли, сключване на споразумения и насърчаването на саморегулация с браншовите организации.

 

Всички участници в кръглата маса се обединиха около мнението, че най-ефективният подход за справянето с риска от укриване на доходите е свързан с информирането и комуникирането с обществото на това какви са техните преки загуби от подобно поведение, респективно, ползи от спазването на закона.

 

Именно това разбиране стои в основата на информационната кампания на НАП "Заплата в плик". Инициативата има за цел да запознае работниците и служителите с това какви са рисковете, ако се съгласяват да не ги осигуряват на реалния  им доход и вземат част от заплата си в плик.

 

На специално създаден сайт – https://zaplatavplik.bg, всеки може да изчисли колко би загубил в следващите 30 години, ако се осигурява на по-нисък от реалния си доход чрез т. нар. "калкулатор на загубите".

 

Калкулаторът позволява, след попълване на данни за действителния и деклариран доход, всеки да разбере колко средства няма да получи в бъдеще под формата на неизплатени средства от болнични, майчинство, обезщетения за безработица, както и пенсии, пише Dnes.bg.

 

Най-голям интерес софтуерът предизвиква сред потребители на възраст между 18 и 34 години. 61% от посетителите на сайта попадат в този диапазон, а 54% от тях са мъже.

 

 

Автор на статията:
Слав Велев
0 коментара
fallback
fallback