IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Избрано
08:37 | 26 февруари 2019
Обновен: 13:00 | 9 юни 2025

30% от италианските стари дизели – у нас

Само за първите месеци на миналата година са внесени 100 000 коли в България

По материала работи: Пламен Янков
30% от италианските стари дизели – у нас

Италиански стари коли потеглят от Ботуша към България. Според изследване на Националния съюз на представителите на чуждите автомобилни къщи в Италия износът през 2015 г. е достигнал над 397 000 возила.

 

През 2017 г. броят на изнесените от Италия коли е надминал 429 000. Само за първите 9 месеца на 2018 година е достигнал 332 000 коли. Повечето от тях са изнесени в България. Става въпрос за всякакви видове коли, пише "24часа", цитиран от dnes.bg.


Според експертите обяснението за този феномен е просто – в Италия става все по-трудно карането на стари, най-вече дизелови коли, заради рестриктивните правила за движение на замърсяващи автомобили в градовете.

 

В същото времe в София все още не действат строги забрани за емисиите на отровни газове.

 

В повечето италиански общини движението на замърсяващи дизелови автомобили е забранено отдавна, а в големите градове се практикуват дори и т.нар. екологични недели, когато движението в центровете на частни автомобили се спира тотално.

 

В центъра на Рим се спират от движение в определени дни дори нови дизелови автомобили Евро 6.

 

Според италианското проучване в по-голямата си част изнасяните коли за България са на над 10-годишна възраст.

 

То твърди, че към София потеглят близо 30 на сто от общия брой изнесени дизелови коли в чужбина.

 

Тази тенденция важи от 2016 г. През въпросната година България е била на първо място в класацията, тъй като Италия е изнесла към нея над 122 000 стари коли. Следва я Германия с 38 хиляди коли.

 

България е запазила първенството си и през 2017 година, когато към нея са изнесени 131 000 стари коли. През първите 9 месеца на миналата година пък този брой е 100 000.

 

65 на сто от изнесените коли втора ръка са дизелови, почти 32 на сто -бензинови, като тази тенденция е спазена през всичките години. На практика дизеловите коли са най-разпространените по италианските пътища, но през 2018 г. техният брой спадна с 5% на пазара. Същевременно търговията с бензиновите, хибридните и електрическите возила получи тласък.

 

През последните години Италия стимулира финансово на няколко пъти онези потребители, които се освободят от замърсяващите си коли за сметка на нови, по-екологични.

 

Последният бюджетен закон включва от 1100 до 6000 евро отстъпки за купувачите на хибридни и електрически коли, които се освободят от старите си автомобили.

Коментари

Новини Варна