Не достигат пилоти за гражданската авиация и очакванията са проблемът да се задълбочи не само в България, а и в световен мащаб. Авиацията ще удвои обема си до 2035 година, според Европейската стратегия за развитие на въздухоплаването, каза за „Дарик“ председателят на Асоциацията на българските авиокомпании Светослав Станулов. Между 40 и 50 хиляди евро струва обучението на пилоти у нас. Това е два пъти по-малко от таксите в Западна Европа, но е непосилно за българския стандарт, добави той.
750 пилоти работят за българските авиокомпании в момента, като около 5 процента вече са чужденци, тъй като има недостиг на кадри, заяви Светослав Станулов. Между 20 и 30 пилоти са нужни на бранша на година, но се обучават 15 добави той.
„Между 40 и 50 хиляди евро е обучението на един професионален пилот. Това е два пъти по-малко, отколкото в Западна Европа, но това е непосилно за едно българско семейство. В Европа стандартно повишаване на квалификацията в областта на авиацията категорично се поддържа и финансово от държавата. В България беше така до преди 10 години“, каза Станулов.
Между две и три години продължава обучението за пилоти. Завършилите го получават лиценз за професионален пилот, който може да управлява двумоторен самолет в двучленен екипаж както по прибори, така и по правилата за визуални полети.
След постъпване на работа следва около месец и половина обучение за съответния тип самолет, което обикновено се финансира от авиокомпаниите, обясни Станулов.
Българската гражданска авиация разполага с два квалифицирани учебни центъра за обучение на пилоти, техници и кабинен екипаж, както и с школи за първоначално обучение на пилоти.
„Трябва да се премине през медицински прегледи и такива за психическото състояние, трябва да се знае английски отлично, средно образование. Някои от компаниите правят предварително интервю“, допълни той.
С над 1 милион повече пътници са летели до и от България с международни полети през 2018-та в сравнение с 2017 година, което е 9.2 процента растеж, по данни на Асоциацията на българските авиокомпании.
С 6 процента се очаква да се увеличат авиопътниците през 2019 година в световен мащаб, достигайки рекордните 4.59 милиарда, според Международната асоциация за въздушен транспорт. До 2037-ма пък клиентите на авиокомпаниите се очаква да достигнат 8.2 милиарда, като увеличението ще се дължи на търсенето в Китай, Индия и Индонезия.

Мръсен въздух във Велико Търново: 3 станции следят показателите след стотици сигнали (+ВИДЕО)
Исторически обир за 100 млн. евро: Български олигарх в схема с гръцки археолог
Хороскоп за 22 ноември: Някои зодии ги очакват големи промени и неочаквани шансове
Бюджет 2026 влиза на първо четене в парламента
Целувките не са човешко „изобретение“
До 2100 г. лятото в Европа може да стане по-дълго с 42 дни
Създадоха истински костен мозък от човешки клетки
Учени откриха специален тип имунни клетки, които забавят стареенето
Григор Димитров ще се бори с Карлос Алкарас за престижна награда
Шоу с 12 гола в НХЛ
ЦСКА прецаква Левски за перла на Коко Динев
Драма: Барса със загуба при дебюта на Хави Паскуал
МЕГА Черен петък от VITAGOLD! Отстъпки, които не са за изпускане!
10 билки за понижаване на холестерола по естествен начин
Сьомга със зеленчуци на фурна за 30 минути
Нумерологична прогноза за 21 ноември
Митохондриални дефекти и качеството на сперматозоидите - каква е връзката?
Хипертонична енцефалопатия – симптоми, диагностика и лечение
Разработиха реалистични модели на човешки мозък
Изкуственият интелект в ролята на терапевт – защо това е опасно?
Путин отново нападна Зеленски, Киев няма да прави "остри изявления" за плана на САЩ
Хороскоп за 22 ноември: Някои зодии ги очакват големи промени и неочаквани шансове
Новият план на Тръмп за Украйна задоволява ключови руски искания
Защо plug-in хибридите изглеждат като лош избор след 2035 година
Бременната Анна Курникова и Енрике Иглесиас нямат търпение за бебе №4
Новолунието в Скорпион променя живота на 3 зодии
Коментари