Държавна агенция „Безопасност на движението по пътищата“ (ДАБДП) предлага въвеждане на регулация за електрическите тротинетки в Закона за движение по пътищата и Закона за пътните превозни средства, съобщиха от Агенцията.
Този тип превозни средства се разпространяват все повече в целия Европейски съюз (ЕС), като нашата страна не е изключение. Няколко инцидента с тях показва категорична нужда от разработването на задължителни минимални правила за тяхното безопасно движение по пътищата, мотивират се от Агенцията. Подобно е и мнението на Европейската комисия (ЕК), която счита, че въпросът с новият тип превозни средства е проблемен, като държавите членки следва да намерят решения и да предприемат мерки за безопасно движение на електрическите превозни средства.
През последния месец ДАБДП направи преглед на европейския опит в тази посока. Подходът на страните членки е различен – в някои от тях, хората които използват това оборудване се предполага, че са пешеходци и им е позволено да се движат по тротоари и велосипедната инфраструктура, докато в други това е напълно забранено. Максимално разрешената скорост за тях също варира – между 18 (Белгия) до 20 км/ч (Франция, Германия). На места са въведени изисквания за регистрация, застраховка и задължителна минимална възраст на лицата, които ги управляват.
С оглед липсата на единен чуждестранен подход и различната специфика в населените места, ДАБДП инициира серия от експертни обсъждания с представители на местната власт и отговорните институции. Държавната агенция счита, че въвеждането на регламент за ползването им в максимално кратки срокове е належащо, особено като се има предвид, че много деца и подрастващи ги използват.
Следва да бъдат разписани явни правила за задължителните предпазни средства, които лицата, управляващи електрически тротинетки да носят. Също така, по каква инфраструктура да бъде разрешено използването на подобни ППС. Определяне и на максимална допустима скорост, като мнението на ДАБДП е, че тя не трябва да надхвърля 20 км/ч в градски условия. Чувствителна тема, която също следва да бъде обект на контрол, е минимална възраст за водачите на този тип превозни средства.
Предложението на ДАБДП, което ще бъде обект на допълнително обсъждане, е тази възрастова граница да бъде 14 години с възможност за допълнително ограничаване на максимално допустимата скорост на движение на 12 км/ч до навършване на 16 г. Обект на дискусия ще бъде и дали е необходимо въвеждането на задължителна регистрация на електрическите тротинетки и застраховки за тях.

Санкциите срещу "Лукойл" като натиск за мир: САЩ и Русия променят войната в Украйна
16 загинали и 20 ранени след падане на автобус от мост в Камбоджа
Григор Димитров се конкурира с Алкарас за престижна награда в тениса
Слънчева буря сви щита на Земята – стана пет пъти по-малък от нормалното
Целувките не са човешко „изобретение“
До 2100 г. лятото в Европа може да стане по-дълго с 42 дни
Създадоха истински костен мозък от човешки клетки
Бивш на Левски изригна по адрес на Мъри Стоилов
Германия спаси три мачбола и би шута на Аржентина
Провал за гимнастиците ни на Световното в Манила
Григор Димитров ще се бори с Карлос Алкарас за престижна награда
Често задавани въпроси за първото бебешко легло
5 рецепти за неустоимо брауни
Задължителни ястия за 21 ноември – Ден на семейството
5 зодии с късмет в любовта в последната седмица на ноември
Кога менструацията е твърде обилна?
Хранителен режим при камъни в жлъчката
Митохондриални дефекти и качеството на сперматозоидите - каква е връзката?
Хипертонична енцефалопатия – симптоми, диагностика и лечение
Петролът се готви за седмичен спад на фона на надеждите за мир в Украйна*
16 загинали и 20 ранени след падане на автобус от мост в Камбоджа
Дали „моментите DeepSeek“ вече са новото нормално в AI индустрията?
Прост трик със свещите удължава живота на колата
Как да печем риба и да я запазим сочна: Полезни съвети, които действително работят
Новолунието в Скорпион променя живота на 3 зодии
Коментари