Хиляди се зарибяват от нова измама в социалните мрежи

С обещания за печалби и подаръци ни карат да работим безплатно за различни фирми

Хиляди се зарибяват от нова измама в социалните мрежи

В последно време в социалната мрежа често попадаме на различни обещания за печалби, като единствените условия са да коментираме някаква публикация и да я споделим в определен брой групи (най-често минимум 10). Обикновено тези съобщения са написани със сериозен брой правописни грешки (за много от тях видимо е ползвана безплатната услуга на Google – „Google преводач“), но въпреки това много хора ги споделят, защото надеждата за бърза печалба никога не умира в човека, а този тип „възможности“ на пръв поглед не ни костват нищо. От време на време инициаторите на подобни „игри“ даже обявяват, че някой е спечелил – я телефон, я екскурзия или цял куп пари… Реални доказателства за това, че има спечелили, обаче рядко съществуват, но потребителите на социалните мрежи продължават да споделят, защото това не им коства нищо материално.

 

Каква е целта обаче на организаторите на подобни „игри“?

През януари 2018 г. алгоритъмът на Facebook се промени драстично. Това накара трафикът върху Facebook страниците да спадне. Facebook алгоритъмът са изчисленията, които Facebook използва, за да реши какво ще ти покаже, има много власт и влияние. Вече изчезна хронологичното показване на постове, или в крайна сметка получаваш това, което ти дадат. Различни бизнеси видяха спад в кликовете на своите страници в социалната мрежа, пише Brandwatch.com.

 

Новата Facebook лента за новини, която виждаме, се нарежда, вземайки предвид четири неща: инвентаризация, сигнали, прогнози и резултати. Така Facebook нарича всичкото налично съдържание в уебсайта, дали ще е постове от приятели, групи, или страници, които си харесал.

 

Facebook използва тези сигнали, за да реши какво съдържание ще ти покаже. Към това се включва и лист с критерии. Ето най-важните от тях според Brandwatch.com:

 

Коментари и харесвания върху статия или снимка; Споделяне на съобщения; Отговори на коментарите; Кой сподели това; Кога е било споделено; Колко часа е; Технологията (какъв телефон, колко силна е връзката към интернет); Какъв вид статия е?; Колко време средностатистическият човек остава на статията; Колко информация има в поста; Компетентността на профила и т.н.

 

Също е добре да отбележим, че Facebook държи повече на разговори между хора (реални профили) отколкото на разговор между страница и човек.

 

Така Facebook използва информацията, която е събрал за теб, за да разбере дали нещо би било „интересно“ и да го поднесе на правилния човек. Те се опитват да разберат колко е вероятността да участваш в някакъв пост, дали ще е чрез коментиране, споделяне или друго, за да могат да ти задържат вниманието върху платформата.

 

Вече може да ви е и ясно, че с такъв алгоритъм трудно ще се достигнат хора. На постовете, направени от по-малките страници, им е трудно въобще да се покажат на хората и повечето постове изчезват в алгоритъма с минимален шанс, който и да ги види. Без хора, които харесват, коментират и споделят постовете, растежът на страницата, която представя някакъв бизнес, е много бавен.

 

Разбира се, собствениците на страници могат да си платят реклама към социалната мрежа, но това струва едни пари, а ако накарат читателите на постовете да започнат да говорят под тях в коментарите, тогава Facebook вижда статията като по-ценна и я показва на повече хора. Същото се постига и със споделянето в групите.

 

Сега вече става ли ви ясно защо нарекохме подобен тип игри, особено когато няма реално спечелили, измама? Собствениците на страници ви карат да коментирате и споделяте в групи, така вие реално работите за тях, за видимостта на техните страници и разрастването на бизнеса им, но без съответното възнаграждение.

За това, когато следващия път попаднете на „Честито, честито!

Новогодишeн подарък. Изненада в следващите 12 ч., ще избирам хора във фейсбук, всеки, който сподели, ще получи карта с подарък, пари и големите победители ще могат да спечелят колата и къщата. Изберете първата буква от името си и ще я получите според вашето име. Направи го с вяра. И т.н.“ и завършващо със „Споделете тази публикация в 10 групи сега. Споделете повече възможности за победа. Парите ви ще бъдат изпратени 2 минути след изпращане на съобщение, не ги игнорирай, това може да е вашият шанс. Времето ти започва сега. Успех и Бог да ви благослови!“ или на подобно предложение, се замислете, преди да започнете да го разпространявате.

 

МАНЯ ПЕТРОВА

 

Прочетете още: Областният управител успокои: Няма опасност от водна криза във Варна!

Коментари

Избрано
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата