Маршрутната карта за тол системата ще се купува от каналите за е-винетки

Тестове на Националното тол управление показват, че тя може да се издаде за три минути, посочи проф. Олег Асенов от АПИ пред Конфедерацията на автобусните превозвачи

Маршрутната карта за тол системата ще се купува от каналите за е-винетки

Тол системата ще стартира с такси за около 3100 км автомагистрали и първокласни пътища. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ пред Конфедерацията на автобусните превозвачи.

 

„Съгласихме се с обективната действителност, която ни представяте. Целта е да се преодолее липсата на достатъчно финансови средства за изграждането и поддържането на пътната инфраструктура като се въведе справедливият принцип този, който руши повече, да плаща повече“, каза още той на срещата в Пловдив.

 

Проф. Асенов припомни, че на среща при премиера Бойко Борисов с представители на браншовите организации и на изпълнителната власт беше решено търговската експлоатация на тол системата за тежките автомобили над 3,5 тона да започне от 1 март, а таксите да бъдат съобразени с предложенията на превозвачите. До 12 февруари продължава общественото обсъждане на проекта за промяна на тарифите, след което предстои да бъдат одобрени с решение на Министерския съвет.

 

В началото на февруари превозвачите ще могат да използват тол калкулатора на сайта на Националното тол управление www.bgtoll.bg, който ще бъде пренастроен, съгласно новите такси в тарифата, пише Investor.bg.

 

Таксуването чрез електронната система в България е автоматично като отчитането на изминатото разстояние по платената пътна мрежа може да стане по два начина – с бордово устройство или с маршрутна карта.

 

В случай, че иска да ползва бордово устройство, превозвачът трябва да сключи договор с Национален доставчик на услуга. Не всички GPS тракери могат да служат за отчитане на тол сегменти, защото трябва да притежават прецизност, така че да отчитат и най-късия тол сегмент (малко над 300 м). На сайта www.bgtoll.bg има списък с фирмите доставчици на декларирани данни, чието оборудване отговаря на изискванията.

 

“АПИ ще изчислява дължимата сума, след като получи данните за изминатия тол сегмент и ще задължава националния доставчик на услуга, а пък той превозвачите, обясни проф. Асенов пред Общото събрание на Конфедерацията на автобусните превозвачи и се обърна към тях с думите: Сумата, която ще плащате, ще отива в държавния бюджет, държавният интерес е защитен. Всяка сума при нас ще се записва, така че няма как да се злоупотребява с тол таксите.“

 

Представителят на АПИ посочи, че от декември 2019 г. се провеждат тестове с монтирани бордови устройства и реално изминати маршрути, и резултатите от тях са публикувани на сайта на Националното тол управление.

 

Маршрутната карта ще може да се купува от познатите канали за е-винетки. Тестове на служителите на Националното тол управление показват, че тя може да се издаде и за три минути.

 

“Чрез нея ще може да се предплаща за изминаването на точно определен маршрут като се задават начална и крайна точка и до четири междинни точки, по желание, разясни проф. Асенов. – Регистрираните потребители, които попълнят информация за електронния си адрес, могат да купят маршрутна карта до седем дни предварително, а тези, които не са регистрирани – до 23:59 ч. на деня, следващ покупката. Шофьорът ще има 24 часа, за да измине определения предварително маршрут от момента на активирането на картата.”

Коментари

Избрано
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата