Министерството на туризма иска средствата за национална реклама през следващата година да са 14 милиона лева. Това съобщи във Варна ресорният министър Николина Ангелкова. Тя участва в среща с представители на местната власт, на националните курорти и туристическия бранш. По думите й увеличението, което иска министерството, е почти тройно. През тази година средствата за национална реклама са 5 милиона лева.
Ангелкова каза, че за да бъдат осигурени повече средства, е необходимо всички да бъдат убедени, че това е правилното решение. По тази причина националната програма за реклама за следващата година се обсъжда сега.
Разработваме с проф. Каплан от Харвард бизнес клуб „Стратегическа карта за управление в областта на туризма, заяви Ангелкова. В нея се виждат нашите цели за 10 години напред. С кого ще се постигнат, къде ни е фокусът, какви са финансовите източници и какви са ни предпоставките за растеж. Цялото министерство преминава и етап на обучение, защото тези, които ще прилагат този модел, трябва да знаят как да го направят, каза още министърът.
Тя коментира, че през тази година очаквано най-големият спад на туристи ще е от руския и украинския пазар. По думите й към момента той е около 20 процента. Ръст от 10% се очаква на туристите от Полша, а гостите от Израел ще са с 22% повече.
Концесиите на плажовете ще преминат към министерството на туризма. „В момента има създадена междуведомстена комисия, която преглежда опита на всички държави в тази област, коментира Ангелкова. Нужна ни е категоризация на плажовете. Тези, към които има голям интерес, да се отдават по един начин, където е необходимо да има еко плажове, а тези, които не са атрактивни да се отдават по други правила, каза министърът.
АЛЕКСАНДЪР ГЪЛЪБОВ
Коментари