Туризмът иска 3 пъти повече пари за реклама

През т.г. отделените средства са само 5 млн. лв.

Туризмът иска 3 пъти повече пари за реклама

Министерството на туризма иска средствата за национална реклама през следващата година да са 14 милиона лева. Това съобщи във Варна ресорният министър Николина Ангелкова. Тя участва в среща с представители на местната власт, на националните курорти и туристическия бранш. По думите й увеличението, което иска министерството, е почти тройно. През тази година средствата за национална реклама са 5 милиона лева.


Ангелкова каза, че за да бъдат осигурени повече средства, е необходимо всички да бъдат убедени, че това е правилното решение. По тази причина националната програма за реклама за следващата година се обсъжда сега.


Разработваме с проф. Каплан от Харвард бизнес клуб „Стратегическа карта за управление в областта на туризма, заяви Ангелкова.  В нея се виждат нашите цели за 10 години напред. С кого ще се постигнат, къде ни е фокусът, какви са финансовите източници и какви са ни предпоставките за растеж. Цялото министерство преминава и етап на обучение, защото тези, които ще прилагат този модел, трябва да знаят как да го направят, каза още министърът.


Тя коментира, че през тази година очаквано най-големият спад на туристи ще е от руския и украинския пазар. По думите й към момента той е около 20 процента. Ръст от 10%  се очаква на туристите от Полша, а гостите от Израел ще са с 22% повече.


Концесиите на плажовете ще преминат към министерството на туризма. „В момента има създадена междуведомстена комисия, която преглежда опита на всички държави в тази област, коментира Ангелкова.  Нужна ни е категоризация на плажовете. Тези, към които има голям интерес, да се отдават по един начин, където е необходимо да има еко плажове, а тези, които не са атрактивни да се отдават по други правила, каза министърът.

 

АЛЕКСАНДЪР ГЪЛЪБОВ

 

Новини

Коментари

Избрано
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата