Варна °
fallback
Избрано
20:29 | 5 октомври 2015
Обновен: 18:35 | 23 май 2025

Виктория Миткова, изпълнителен директор на медийна група “България он ер”: Естественият ни избор беше "Блумбърг"

Ще снимаме и сериал, тъй като подхожда идеално на концепцията ни за “България он ер”

По материала работи: Борис Проданов

- Г-жо Миткова, съвсем скоро в българския ефир ще се появи една световна марка, стартира новата телевизия “Блумбърг тв България”. Какво ще представлява тя? - Bloomberg TV Bulgaria ще бъде единствената тв платформа в услуга на широката бизнес общност в България, и то според световните стандарти. Целта ни е много бързо да я наложим като първи избор за бърза, изчерпателна, коректна, професионално представена информация за икономическите и финансовите процеси, пазари, събития в България и по света.

Бързам да уточня, че съдържанието на телевизията няма да бъде тясно таргетирано, напротив, целта ни е да бъдем полезни и интересни на по-широк кръг от зрители, това включва бъдещи предприемачи, млади хора, студенти, всички, които търсят успеха, независимо дали чрез собствен бизнес, малък или голям, или като част от корпоративна структура. Тук трябва

да оборя и мита, че икономическата информация е суха и скучна

С Bloomberg TV Bulgaria ще покажем, че е точно обратното. Икономиката засяга живота на всеки от нас, финансовата грамотност става все по-важна, независимо за коя област говорим, а Bloomberg TV Bulgaria винаги ще поднася тази информация интересно, динамично, на достъпен за по-широка публика език.

Разполагаме с най-добрите журналисти - икономическия екип, който досега работи за Bulgaria ON AIR, и редакторите на Investor.bg. Те ще правят локалната продукция. А може би едно от най-важните предимства на канала е, че за създаването му черпим ноу-хау директно от Bloomberg. Партньорството ни с медийния гигант ще бъде видимо всеки ден, ще бъдем в постоянна връзка с екипите на Bloomberg в Лондон, Ню Йорк, Хонконг.

Започваме през втората половина на октомври

- Защо една от най-известните финансови компании в света иска на практика да има своя телевизия у нас? - Мисля, че това е сериозен знак не само за медийния пазар у нас, но и за икономиката на България, за българските предприемачи и чуждестранните инвеститори. Телевизия Bloomberg има глобална стратегия, има доказани и утвърдени професионални стандарти. Със старта на Bloomberg TV Bulgaria страната ни става равноправна част от глобалния икономически и финансов информационен поток.

- Преди 2 години групата “България он ер” подписа договор за сътрудничество с тв “Блумбърг”. Как се случи това, вие ли потърсихте американската медия и защо? - Стана на практика едновременно от двете страни. Ние потърсихме съдържание от колегите от телевизия Bloomberg, а скоро те ни отговориха с предложение за партньорство - според мен едно изключително полезно партньорство, което се развива и задълбочава.

Тогава естественият избор за Bulgaria ON AIR беше да потърси партньорство именно с телевизия Bloomberg. Все пак става въпрос за световния лидер в бизнес и финансовата информация, на който се позовават стотици медии и платформи всеки ден. Признавам, че дори не сме обмисляли други варианти.

- Заради старта на “Блумбърг тв България” коренно се промени и “България он ер”. Защо решихте тя да стане политематична телевизия? - От една страна, наше проучване показа, че около

30% от зрителите не откриват своето съдържание в останалите национални телевизии

Видяхме, че имаме поле за развитие в тази посока и аудитория. Аудитория, която можем да привлечем, която се нуждае от повече информация за това, което е важно в живота - оттам дойде и идеята за слогана “Важните неща”. Предимство е също, че телевизията е национална и се разпространява и цифрово ефирно. От друга страна, Bloomberg TV Bulgaria ни дава безспорна възможност да подобрим, развием и разширим съдържанието, с което доскоро привличахме лоялни зрители и които сега се надявам да станат много повече.

- Какво ново ще има в програмата ѝ, което ще я отличи от досегашната “България он ер”? - Част от промените започнаха още със старта на новата програма от 21 септември. Сутрешният блок отвори темите си към широката публика, имаме и нов водещ до Йоанна Николова - Симеон Белев от БНР, известен със социалните си репортажи. Новото информационно предаване от 9 часа - “Днес” - предлага по-различен формат от тези на другите национални медии - чрез представяне на проблема, гледните точки и решението, динамично, с включвания извън студиото. Много съм доволна от представянето на водещата Мартина Ганчева, доскоро водеща на новини - новият формат ни позволи да развием пълния ѝ потенциал.

Тръгна и първото ни развлекателно токшоу “Десет” - за важните неща този път от десет гледни точки, с атрактивната Ирина Белчева като водещ. Предаванията “Полиграф”, “Гол” и тези през уикенда - “Медиите ON AIR”, “Брюксел 1”, “Q & A”, “Видимо и невидимо” насочиха темите си към широката аудитория. Разбира се, нямаше как да не добавим и игрални филми, а скоро ще предложим и сериали, и други жанрове предавания. Винаги ще се стремим да бъдем полезни, защото точно това иска аудиторията, към която сме се насочили.

- Политематичната “България он ер” веднага влиза в пряка конкуренция с големите частни телевизии - Би Ти Ви и Нова тв. Как ще убедите зрителите да гледат нея?

- Целта ни е Bulgaria ON AIR да се наложи с “инфотейнмънт”

- балансирано съчетание между информация и забавление, но забавление с добавена информационна стойност. Искаме да се фокусираме върху наистина важните неща в живота на всеки човек.

Въпреки че доскоро Bulgaria ON AIR беше с фокус върху бизнес гледната точка на процесите в обществото ни, широк кръг от зрители я предпочитаха заради стила и подхода при разглеждане на темите. Ще ги запазим, защото искаме да задържим тези зрители.

Другото, с което се отличаваме, е, че освежаваме тв ефира с нови лица - позитив, който изтъкват наши зрители и партньори. Имахме възможност още за старта на новата програма да привлечем и популярни журналисти от други медии, но за канал, който тепърва изгражда новия си облик, това е по-скоро погрешна стратегия. Може да се случи на малко по-късен етап.

Имаме интерес към една ниша, която големите телевизии постепенно изоставиха - българските сериали. В момента сме на етап проучване и е рано да говорим за конкретни продукции и жанрове, но те подхождат идеално на концепцията ни за развитие на Bulgaria ON AIR.

- Доволни ли сте от първите резултати на обновената “България он ер”? Какво показват рейтингите? - Наивно е да очакваме драстичен ръст в гледаемостта само седмица-две след промените, защото развитието на новия профил на Bulgaria ON AIR е процес. Той започна наскоро, но предстоят още много допълнения към програмата ни. Все пак отчитам като доста добър отзвука към предаването “Днес”, както и към “Десет”. Игралните филми също увеличиха интереса към телевизията. Повишен е интересът и към централния новинарски блок.

- Две пийпълметрични системи мерят гледаемостта в момента у нас. Вие коя ползвате? Кой може да каже кои са достоверните рейтинги? - Когато стартирахме проекта Bulgaria ON AIR, на пазара оперираше само ГАРБ. Днес взимаме предвид и данните на втората система. Мисля, че всички колеги “сверяват часовника си”, като следят данните и на двете пийпълметрични системи. За да бъдем възможно най-полезни и ефективни за рекламодателите, в следващите месеци планираме да направим и независими проучвания със социологически агенции.

- Във вашата медийна група освен телевизията “България он ер” имате и едноименно радио. Би Ти Ви също преди време си направи, а съвсем наскоро и Нова тв пусна свое със същата марка. Защо телевизиите имат нужда и от радио? - Потребителите на медийна информация вече са навсякъде и много често в движение. Искаме да стигаме до тях по всяко време, затова е задължително да развиваме паралелно телевизия, радио, интернет канали. Част от медийната ни група са и бордовото списание Bulgaria ON AIR и списанието за пътешественици Go ON AIR.

- В дългосрочните ви планове влиза ли създаването на още тв канали? - Като първа стъпка след пускането на Bloomberg TV Bulgaria ще развием допълнително онлайн каналите на медийна група “Инвестор”.

- “България он ер” организира международна конференция на тема “Образование и медии” (днес - б.а.). Как според вас едното помага или влияе на другото? - Медиите не могат, а и не трябва изцяло да заместят отговорността на родителите и институциите към образованието. Но могат да помогнат за по-добрата информираност за ползите от него, за проблемите, за различните гледни точки, така че всеки да направи най-добрия избор за себе си. Социално отговорната мисия на Bulgaria ON AIR е да дава съдържание, което е важно и полезно за подобряване на качеството на живот на българите, чрез собствените им усилия. А образованието е първата и най-важната предпоставка за професионално удовлетворение и щастлив живот. Ето защо приоритетно инвестираме в такива проекти. С конференцията “Образование и медии”, която ще излъчим и на живо по Bulgaria ON AIR, ще почерпим от безценния опит в другите държави благодарение на международните ни лектори.

Виктория Миткова е изпълнителен директор на медийна група Bulgaria ON AIR от създаването ѝ през 2011 г. Член е на УС на Асоциацията на частните радио и тв оператори за трети пореден мандат. Управленският ѝ опит включва ръководни позиции в МСАТ Кейбъл, финансово-консултантска компания, рекламна агенция и други. Магистър по право. Семейна, с две деца.

 

24chasa.bg

Автор на статията:
Борис Проданов
0 коментара
fallback
fallback