Глобалният пазар на електромобили се намира в едно изключително интересно положение – купувачите декларират, че искат да купуват електрически превозни средства, но производителите не отчитат масово навлизане на тези возила на важните пазари. Откъде идва това противоречие и разминаване в позициите?
Дали обаче има вероятност автомобилната индустрия да бърка в преценката си?
В последното изследване на Consumer Reports резултатите насочват към такъв извод – 63% от потенциалните купувачи на нови автомобили в Щатите декларират интерес към покупката на електромобил. Изследването е представително за САЩ, проведено е в национален мащаб и в него са участвали 1659 човека, като всички те са декларирали желание да купят нов или употребяван автомобил в рамките на следващите 2 години.
31% от анкетираните заявяват, че обмислят следващата им кола да е електромобил, 27 са на мнение, че в „един момент” биха обмислили такава покупка, а 5% заявяват, че определено ще купят електромобил, когато си сменят колата.
„Производителите и техните дилъри в Щатите не полагат достатъчно усилия, за да информират клиентите за това, което предлагат, освен това клиентите нямат и особено голям избор”, коментират авторите на изследването.
72% от участниците в изследването са заявили, че производителите трябва да предлагат повече видове електромобили – SUV модели, пикапи и миниванове. Също такъв процент от хората смятат, че използването на електромобили ще намали замърсяването на природата, а 65% са уверени, че електромобилите ще им спестят пари от гориво и поддръжка.
И накрая, 75% от анкетираните заявяват, че подкрепят федералните отстъпки, които дава държавата за покупката на електромобил, както осъществяването на сериозни инвестиции в инфраструктурата за зареждане на електромобили, като вторият елемент би ускорил сериозно масовото навлизане на електрическите коли на пазара.
Коментари