Варна 15°
fallback
Лайфстайл
15:30 | 5 ноември 2021
Обновен: 09:53 | 4 май 2024

Да видим дали знаете: Коя клема на акумулатора се сваля първа?

Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености

По материала работи: Слав Велев

На почти всеки от нас се е налагало да демонтира (за да зареди или за да смени) батерията на автомобила. Операцията е съвсем проста наглед, но има някои особености, които е добре да се спазват. Основната е: Коя клема на акумулатора се сваля първа?

От разни гаражни експерти можете да чуете различни отговори на този въпрос, но верният го пише в експлоатационната книжка на всеки автомобил. А той гласи, че: "След като се разхлабят и двете клеми, първо се сваля минусът, а след това плюсът.", пише AutoMedia.

Основното обяснение за това действие също е съвсем елементарно. Единствената причина поради която минусовата клема се откача първа е, че обратното действие може да предизвика късо съединение, което да стане вследствие случайно докосване на "плюсовата клема" в метална повърхност.

Всичко написано дотук важи за болшинството автомобили у нас, но трябва да знаете, че има и такива (доста стари, като Варшава, Жук, Ниса), при които "плюса" e свързан с корпуса. Поради тази причина универсалният съвет е първо да се свали електрода, който е свързан с корпуса (купето) на автомобила, независимо дали е плюс или минус.

Четете още новини от света на автомобилите на AutoMedia

Автор на статията:
Слав Велев
 Коя клема на акумулатора се сваля първа  Коя клема акумулатора се сваля първа
0 коментара
fallback
fallback