Германската компания ZF Lifetec (преди Passive Safety Systems) има годишен оборот от 4,6 милиарда евро и работи в сектора за автомобилна безопасност. Тоест, не е случайна. Тя представи първите въздушни възглавници , предназначени за защита на краката на шофьорите.
Системата се нарича Active Heel Airbag, като може да се монтира на всеки модел и действа като допълнение към въздушната възглавница за коленете, пусната от същата компания преди няколко години. Тази иновативна система очевидно има за цел да намали риска от наранявания на долните крайници в случай на злополука. Тя предлага допълнителна защита в сравнение с така наречените „традиционни“ въздушни възглавници. Производителите, които искат да я използват, ще трябва да изчакат до 2028 година, пише AutoMedia.
Общият принцип на работа на това иновативно устройство е лесен за разбиране. В случай на сблъсък неконтролираните движения на краката могат само да увеличат риска от нараняване на долната част на тялото. За да ограничи този риск, активната въздушна възглавница създава незабавна опорна точка за петата. И работейки в синергия с гореспоменатата за коленете, тя може да стабилизира долните крайници.
Новият еърбег абсорбира голяма част от енергията, генерирана от удара. Всичко това е само допълнение към действието на предпазния колан и класическата предна въздушна възглавница, които защитават най-уязвимата фатално горната част на тялото.
Случаите на смъртоносни наранявания на краката и стъпалата са много редки, но въпреки това те могат да причинят продължителни увреждания. Активната въздушна възглавница за петата е предназначена за шофьора и пътника на предната седалка. И е особено ефективна, когато шофьорът е в отпусната позиция, далеч от педалите. Този сценарий става все по-вероятен с напредването на асистираното шофиране.
Системата Active Heel Airbag от ZF Lifetec не е продукт, който ще се предлага на широката публика. Предназначена е за производителите, които се интересуват от повишаване на безопасността на техните продукти. Може да се монтира директно на пода - на височината на краката, без да заема значително място и да се свързва с бордовата електроника.
В случай на удар се надува мигновено и изскача от пода. От страната на водача също така създава еднаква повърхност с педалите , за да минимизира риска от усукване или опасен удар на краката върху самите педали. ZF Lifetec твърди, че новата система може да се използва на почти всички видове автомобили, без да се налагат модификации на структурата.
Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Кое прави ремонтите на електромобилите скъпи?
Три билки при хипертония
Почина оперната прима Стефка Евстатиева
MeerKAT засече радиосигнал от междузвездната комета 3I/ATLAS
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Спортът по телевизията днес, 10 ноември
Мачовете по телевизията днес, 10 ноември
Китаец триумфира с първа титла в снукъра
Последният във Висшата лига си намери нов мениджър
Таро карта за 10 ноември, понеделник
Пийте сок от нар за здраво сърце и венци
Дневен хороскоп за 10 ноември, понеделник
Седмичен хороскоп за 10 – 16 ноември
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
Новият бум на ядрената енергия в САЩ започва със стар проблем
Хороскоп за всички зодии за 10 ноември: Предизвикателства и успехи
Българският AI стартъп, който преобразява земеделието със синтетични данни
Големи, но проблемни: Пет V8 двигателя с кратък ресурс
Изкуството на ухажването: 5 старомодни мъжки поведения, които винаги ще са актуални
Венера в Скорпион - какво очаква зодиите?
Коментари