IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Лайфстайл
22:00 | 13 май 2025
Обновен: 03:26 | 14 май 2025

Какви са последствията за колата от ниското налягане в гумите

Може ли да повреди трансмисията?

По материала работи: Слав Велев
Какви са последствията за колата от ниското налягане в гумите

Налягането в гумите е капризно. То се повишава или понижава с температурата на въздуха, спада с течение на времето или дори при най-малка дупчица. Най-общо казано, добра идея е редовно да проверявате налягането в гумите според указанията на автомобилния производител.

Нека приемем обаче, че някой, не конкретно вие, а някой друг, не е проверявал налягането в гумите от известно време и те са поспаднали. Колко лошо е това? Може би сте чували, че ниското налягане всъщност може да повреди трансмисията. На таблото на някои автомобили дори светва предупредителна лампа за това, пише AutoMedia.

Добрата новина е, че ниското налягане в гумите е много малко вероятно да причини сериозни повреди на важен (и скъп) компонент като трансмисията или която и да е част от задвижването. Повечето гуми може да спаднат доста под препоръчителното налягане без да деградират значително или да влошат безопасността. Въпреки това, ако гумата е силно недонапомпана, това може потенциално да причини някои повреди на автомобила. Дори тогава обаче всичко със скоростната кутия ще бъде наред.

Понижаването на налягането в гумата ще я накара да "провисне", увеличавайки общата контактна площ с повърхността. Това означава, че двигателят ще има по-голяма работа, което най-малкото ще увеличи разхода на гориво. Това също така натоварва повече компонентите и увеличава топлината, въпреки че това вероятно няма да причини реални щети в краткосрочен план. Недостатъчното напомпване обаче означава, че производителността на гумата ще се влоши, когато се натоварва силно, например при ускорение, завиване или спиране - или с други думи, когато се предполага, че трябва да прави това, за което е проектирана.

В краен случай може да се окажете със спукана гума, при което тя е напълно ненапомпана. Това добавя някои допълнителни рискове, като например да шофирате по джанта, което може да повреди както нея, така и гумата. Ако се спукат само една или две гуми едновременно, това ще дебалансира колата, което ще натовари компоненти като окачването. Както всеки, който някога е карал на спукана гума, знае, това може също да накара колата да вибрира, което обикновено не е добре за автомобилните части.

Още от света на автомобилите четете на AutoMedia

Коментари

Новини Варна