Лятото се свързва с дългоочаквана ваканция, екскурзии и почивка на море. Но горещото време предлага на шофьорите много проблеми, свързани с автомобила. Високите температури принуждават компоненти да работят с повишени натоварвания, които често не могат да издържат. Какви повреди се случват през лятото и как да ги избегнете, пише AutoMedia.
1. Прегряване на двигателя и повреда на охладителната система на превозното средство
Един от признаците на лятото е кола, стояща на пътя с облаци пара изпод капака. Това означава, че охладителната система е престанала да се справя с разсейването на топлината и двигателят е прегрял. Това се случва по няколко причини:
Липса или лошо качество на охлаждащата течност. През летните горещини антифризът се изпарява особено активно. Когато нивото му спадне значително, охладителната система спира да работи нормално. В резултат на това двигателят прегрява много и антифризът кипи, което се сигнализира от бял дим. Парата може да се появи и ако течността е с лошо качество или такава, която не е подходяща за определен модел автомобил.
За да предотвратите прегряване на двигателя, трябва да добавяте охлаждаща течност по-често. Също така експертите съветват да носите със себе си запас от антифриз или дестилирана вода, за да компенсирате липсата на течност радиатора.
Запушен радиатор. Прах, пух, насекоми и малки отломки постоянно попадат в клетките на вентилационната система. Ако радиаторът не бъде почистен навреме, той ще спре да пропуска въздух. Охладителната система ще се повреди и двигателят постоянно ще прегрява.
През лятото е необходимо особено внимателно да се следи чистотата на радиатора, като не се забравя редовно да се почиства и проветрява.
Неизправност на термостата. Това устройство е отговорно за подаването на охлаждаща течност към двигателя. В случай на повреда доставката на антифриз е периодична или спира напълно. Поради това двигателят започва да прегрява. Необходима е навременна поддръжка, за да се предотврати кипене.
Повреда на тръбите. Ако нивото на антифриза спадне бързо след всяко доливане, трябва да проверите маркучите и тръбите за пукнатини и разкъсвания. Факт е, че по време на работа на двигателя течността циркулира под високо налягане, така че може да проникне през най-малките отвори. Загубата на херметичност води до кипене на антифриза. Ако неизправността не бъде отстранена навреме, пукнатините ще се разширят и тръбите скоро ще се спукат.
Повреда на помпата. Водната помпа е друг важен елемент от охладителната система. В горещо време работи особено интензивно и следователно не винаги издържа на големи натоварвания. Повредата на помпата води до изтичане на охлаждаща течност и кипене на двигателя.
2. Бързо изтощаване на акумулатора
През летните горещини изпарението на електролитите се увеличава, което намалява капацитета на акумулатора. Поради това батерията се изтощава бързо. Намаляване на капацитета се случва и поради сулфатиране на плочите - образуването на плака от оловен сулфат върху тях. Плочите стават неработещи и батерията се изтощава бързо.
Акумулаторът може също да е нестабилен поради недостатъчно зареждане. Летните горещини затрудняват работата на генератора, така че батерията не е напълно заредена. За да предотвратите бързо разреждане, трябва редовно да проверявате състоянието на акумулатора, да почиствате клемите от ръжда или да ги смените. И ако е необходимо, добавете дестилирана вода.
3. Повреда и износване на гумите
Шофирането по горещ асфалт се отразява негативно на състоянието на гумите. Първо, поради високите температури налягането в гумите се повишава. Имаше случаи, когато те се спукват по време на шофиране.
На второ място, горещият асфалт разрушава структурата на гумата. Поради това гумите стават уязвими на пробиви и разкъсвания. Дори в жегата абразията на протекторите се ускорява, което води до преждевременното им износване.
За да избегнете проблеми, трябва да проверявате гумите по-често за увреждания. И най-важното, сменете износените гуми с нови навреме.
4. Проблеми с климатика
Преди началото на летния сезон всички експерти съветват да проверите състоянието и работата на климатика на автомобила, защото в горещите дни шофирането без него е истински ад. Но също така трябва да се погрижите за самото устройство, тъй като високите температури му влияят отрицателно.
Освен това, поради близостта до охлаждащия радиатор, климатикът е подложен на механично напрежение под формата на вибрации. Поради това в устройството се появяват микропукнатини, през които се просмуква фреон. Изтичането на хладилен агент води до влошаване на климатика.
През лятото обаче най-често се разваля компресорът. Постоянната работа в интензивен режим води до често прегряване. В резултат на това компресорът се поврежда много бързо.
Спазването на правилата за експлоатация е друг важен момент. Експертите съветват да не включвате климатика веднага с пълна мощност. В допълнение към факта, че ще получи голямо натоварване, съществува риск от напукване на предното стъкло. Ако колата е била на слънце дълго време, стъклото се нагрява много. Студеният въздух, падащ върху стъклото, провокира появата на пукнатини. А подмяната на предното стъкло не е евтина.
Ето защо първо трябва да охладите интериора, като отворите всички врати и подредите течение за няколко минути. След вентилация можете да включите климатика, като постепенно понижавате температурата. За да предотвратите повреда на климатика преди време, е необходимо редовно да го обслужвате - сменяйте своевременно филтрите на кабината и проверявайте нивото на фреон в системата.
5. Проблеми с трансмисията
Летните горещини също вредят на този агрегат на автомобила. При високи температури трансмисионната течност се загрява значително. Свойствата му се влошават и той престава да изпълнява функциите си. И това води до повреда на компонентите на механизма.
Високите температури също влияят негативно на уплътненията. Материалът често прегрява и изсъхва, което води до влошаването му. На уплътненията се появяват микродупки, през които трансмисионната течност започва да изтича.
Дори в жегата има проблеми със съединителя. Устройството е подложено на големи натоварвания и често работи на границата на възможностите си. И това причинява ускорено износване и повреди.
6. Повреда на електрониката
Съвременните автомобили са оборудвани с различни системи и сензори, които са много чувствителни към високи температури. Те прегряват и спират да функционират правилно. Това се отразява на управлението и безопасността по време на шофиране.
7. Повреда на боята
Парещото лятно слънце се отразява негативно на външния вид на автомобила. Ако няма покрит паркинг или сенчесто място и колата често е в директни лъчи, тогава лакът избледнява и боята избледнява. Ето защо през лятото трябва да се отнесете сериозно към избора на място за паркиране на вашия автомобил. В противен случай ще трябва да възстановите боята по-късно.
8. Пожар в автомобила
През горещото лято опасността от пожар се увеличава. Експертите не съветват да пълните резервоара за газ до очните ябълки. При горещо време горивото се загрява, разширява се и може да проникне. Също така, при слънчево време, трябва внимателно да следите дали капки бензин не падат върху нагрятата повърхност на автомобила по време на зареждане с гориво.
Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia
Коментари