Кои са най-скъпите ремонти при електромобилите?

Вижте за какво трябва да внимавате при покупка

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Електрическите автомобили започват да приличат все повече на обикновени автомобили. Клиентите знаят, че те са бъдещето и предложенията на пазара се увеличават. Производителите са категорични, че електромобилите ще се чупят по-рязко, както и че поддръжката е минимална и като цяло всичко е по-добре отколкото при колите с ДВГ.

Преди години нямаше толкова много опции при автомобилите, що се отнася до режимите на задвижване, така че решението на клиента се въртеше около бензин или дизел. Днес имаме повече опции с по-сложните хибриди и уж „по-простите“ електрически системи. Казвали са ви, че те се чупят по-рядко, защото „имат по-малко движещи се части“, пише AutoMedia.

Казвали са ви също, че ако нещо се повреди, това ще бъде батерията, но тя обикновено е защитено от превъзходна гаранция от производителя. Корейците от KIA вече предупредиха - когато дават толкова много години или километри, това е защото са убедени, че батерията няма да се повреди. Има обаче един компонент в силовия агрегат, за който не гарантират толкова много.

Двигателите на електрическите автомобили не са безсмъртни

Вярно е, че ще спестите от поддръжка и вече знаете, че течностите също трябва да се сменят в електрическите автомобили, но се приема, че електрическият двигател е част, която никога няма да се повреди. Това обаче не е точно така - имайте предвид, че електрическите двигатели работят на много високо напрежение – над 600 V, и че генерират много топлина, която може да изгори лагери или четки.

И тук стигаме до това, което не ви казват производителите, а именно, че подмяната на износени лагери в електрически двигател е толкова скъпа, колкото подмяната на инжекционната система в дизелов двигател.

Големият проблем в случая е, че електромоторите не са толкова тествани, колкото двигателите с вътрешно горене. Съответно няма как да се даде точна прогноза колко време ще изкарат, тъй като това е напълно нова област за производителите. И дори те самите не са напълно наясно какво да очакват. И затова предпочитат да говорят за батерии и системи за зареждане, когато става въпрос за гаранция.

Електромоторът може да излезе от строя

В същото време при електрическия двигател не само четките са най-склонни към повреди - инверторът също може да се повреди. Когато това се случи, колата няма да запали, а ще влезе в авариен или защитен режим. И този детайл не се ремонтира, а се подменя изцяло, като процедурата струва между 1000 и 4000 евро.

Когато някой от лагерите се повреди, ще чуете тракащ шум от електрическия двигател и е задължително да отидете в сервизен център, тъй като това може да причини проблеми с прегряване. Това обикновено се обозначава с предупредителна светлина на арматурното табло и може да причини повреда на изолацията на кабела, загуба на мощност или невъзможност за стартиране на двигателя (той преминава в режим на защита), в допълнение към повреда на намотките на роторната бобина.

Колко ще струват подобни повреди на собственика

Друга повреда е валът на ротора. Ако той се разбалансира поради силен удар при инцидент, това води до ускорено износване на лагерите на двигателя. Ще забележите това, защото тази повреда се проявява като двигател с вътрешно горене, с потрепване и загуба на мощност. И е скъпа за ремонт.

Подмяната на цял електродвигател във Volkswagen ID.4, например, струва между 4000 и 8000 евро, без да е включен труд. В Tesla Model 3 един двигател струва между 2500 и 6000 евро. Подмяната на гореспоменатите лагери струва поне 1500 евро и около 4000 евро, ако ги смените всичките, което обикновено се прави, за да се предотврати нова повреда.

Още авто новини четете на AutoMedia 

Коментари

Ich ( преди 2 часа )
rate down comment 0 rate up comment 0
Лайфстайл
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата