Електрическите автомобили започват да приличат все повече на обикновени автомобили. Клиентите знаят, че те са бъдещето и предложенията на пазара се увеличават. Производителите са категорични, че електромобилите ще се чупят по-рязко, както и че поддръжката е минимална и като цяло всичко е по-добре отколкото при колите с ДВГ.
Преди години нямаше толкова много опции при автомобилите, що се отнася до режимите на задвижване, така че решението на клиента се въртеше около бензин или дизел. Днес имаме повече опции с по-сложните хибриди и уж „по-простите“ електрически системи. Казвали са ви, че те се чупят по-рядко, защото „имат по-малко движещи се части“, пише AutoMedia.
Казвали са ви също, че ако нещо се повреди, това ще бъде батерията, но тя обикновено е защитено от превъзходна гаранция от производителя. Корейците от KIA вече предупредиха - когато дават толкова много години или километри, това е защото са убедени, че батерията няма да се повреди. Има обаче един компонент в силовия агрегат, за който не гарантират толкова много.
Двигателите на електрическите автомобили не са безсмъртни
Вярно е, че ще спестите от поддръжка и вече знаете, че течностите също трябва да се сменят в електрическите автомобили, но се приема, че електрическият двигател е част, която никога няма да се повреди. Това обаче не е точно така - имайте предвид, че електрическите двигатели работят на много високо напрежение – над 600 V, и че генерират много топлина, която може да изгори лагери или четки.
И тук стигаме до това, което не ви казват производителите, а именно, че подмяната на износени лагери в електрически двигател е толкова скъпа, колкото подмяната на инжекционната система в дизелов двигател.
Големият проблем в случая е, че електромоторите не са толкова тествани, колкото двигателите с вътрешно горене. Съответно няма как да се даде точна прогноза колко време ще изкарат, тъй като това е напълно нова област за производителите. И дори те самите не са напълно наясно какво да очакват. И затова предпочитат да говорят за батерии и системи за зареждане, когато става въпрос за гаранция.
Електромоторът може да излезе от строя
В същото време при електрическия двигател не само четките са най-склонни към повреди - инверторът също може да се повреди. Когато това се случи, колата няма да запали, а ще влезе в авариен или защитен режим. И този детайл не се ремонтира, а се подменя изцяло, като процедурата струва между 1000 и 4000 евро.
Когато някой от лагерите се повреди, ще чуете тракащ шум от електрическия двигател и е задължително да отидете в сервизен център, тъй като това може да причини проблеми с прегряване. Това обикновено се обозначава с предупредителна светлина на арматурното табло и може да причини повреда на изолацията на кабела, загуба на мощност или невъзможност за стартиране на двигателя (той преминава в режим на защита), в допълнение към повреда на намотките на роторната бобина.
Колко ще струват подобни повреди на собственика
Друга повреда е валът на ротора. Ако той се разбалансира поради силен удар при инцидент, това води до ускорено износване на лагерите на двигателя. Ще забележите това, защото тази повреда се проявява като двигател с вътрешно горене, с потрепване и загуба на мощност. И е скъпа за ремонт.
Подмяната на цял електродвигател във Volkswagen ID.4, например, струва между 4000 и 8000 евро, без да е включен труд. В Tesla Model 3 един двигател струва между 2500 и 6000 евро. Подмяната на гореспоменатите лагери струва поне 1500 евро и около 4000 евро, ако ги смените всичките, което обикновено се прави, за да се предотврати нова повреда.
Още авто новини четете на AutoMedia

Рецепта за крем карамел с тиква по японски
Три зодии започват нов етап на успех след 8 ноември
Късмет и любов за три китайски зодии от 10 до 16 ноември
"Блуждаеща планета" поглъща околната материя рекордно бързо
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Астронавтите масово страдат от космическа болест – какво представлява тя
Олимпиакос надви Партизан в края, Реал взе Ел Класико с тройки
Сабаленка и Рибакина ще спорят за титлата във Финалния турнир в Рияд
Орела за грешника за Добруджа: Тази глупост граничи с не знам каква простотия!
Рибакина е на финал на Мастърса при жените
Дневен хороскоп за 8 ноември, събота
Пало санто – срещу негативна енергия и за уют в дома
Уран преминава в Телец на 8 ноември – старото отпада от живота ни
Фрути акценти в маникюра – модерни за всеки сезон (+снимки)
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
САЩ няма да участват в срещата на Г-20 в Южна Африка заради "избиваните африканери"
Рецепта за крем карамел с тиква по японски
"Президентът на мира" е истинска благословия за акциите в отбраната
Новото BMW i4 M60 е с половин секунда по-бързо от M3
8 храни, които да ядете на закуска за по-дълъг живот
Венера в Скорпион - какво очаква зодиите?
Коментари