IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Общество
14:49 | 1 май 2017
Обновен: 01:43 | 15 май 2025

КЗП започва проверки по морето

Първият етап от кампанията ще обхване заведенията и хотелите, в които са констатирани нарушения в минал период

По материала работи: Юлиян Атанасов
КЗП започва проверки по морето

Инспекциите на Комисията за защита на потребителите (КЗП) по морето започват през май, съобщи председателят на комисията Димитър Маргаритов. Първият етап от кампанията ще обхване заведенията и хотелите, в които са констатирани нарушения в минал период, за да се установи дали нередностите са отстранени. Виртуални приемни ще бъдат на разположение на туристите за оказване на помощ при нарушения в търговските и туристическите обекти по морето, допълни Маргаритов. Комисията ще насочи усилията си към контрола върху веригите за хранителни стоки. „Някои продукти ще бъдат предлагани с намаление, което следва да е действително. Това означава, че стоката трябва да е продавана на старата цена определен период от време”, обясни председателят на комисията. Налице е много добър синхрон с Българската агенция по безопасност на храните. При съвместните проверки ефективността е още по-голяма. Контролират се обозначенията върху етикетите, съответствието със съдържанието, обявяването на цените. „Това е комплексна дейност, в която ние следим коректността на информацията. Целта е там, където има проблеми, да се реагира навреме, за да не се поставят потребителите в неприятна ситуация”, допълни Маргаритов.

 

„Основно, за което винаги трябва да се внимава при пазаруване по време на празници, са примамливите оферти, включително в интернет пространството”, предупреди председателят. Във връзка с това той каза, че в продължение на няколко дни комисията е наблюдавала кампанията, при която големи търговци на битова електроника обявяваха чрез сайтовете си, че имат отстъпка от определен процент на абсолютно всички артикули от техния асортимент. „Тук има две възможни уловки. Първо, този процент намаление да не е реален или да не се отнася за всички артикули. Втората уловка е, че когато анонсът е за всички, това означава, че търговецът трябва да разполага с наличности от тези стоки, за да не се постави потребителят в ситуация да е избрал нещо, а впоследствие да се окаже, че той е привлечен в търговския обект да си го купи, но такива наличности няма”, обясни Маргаритов. Затова комисията следи тези оферти да бъдат коректно представяни и отстоявани от търговците.

 

Четете още: Вдигат цената на водата във Варна от днес

 

Коментари

Новини Варна