IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Общество
15:14 | 27 септември 2018
Обновен: 11:04 | 1 май 2024

От обещани, но неполучени услуги се жалват най-често туристите

Около 100 жалби са постъпили в КЗП през летния сезон

По материала работи: Слав Велев
От обещани, но неполучени услуги се жалват най-често туристите

През изминалия летен сезон в КЗП са постъпили около 100 жалби. Проверките сочат, че най-често срещаното нарушение остава разминаването между обещаното от търговеца и предоставеното от него на място. Това каза Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП). „Например, могат да Ви кажат, че в хотела има редица услуги, които впоследствие се оказва, че не са точно в този хотел, а може би в съседния или в по-следващия. Че ще можете да ползвате безплатен паркинг, а всъщност истината е, че има платен, който може да окаже не толкова близо до хотела и т.н.“, посочи Маргаритов.

 

Председателят на КЗП отбеляза, че като контролен орган Комисията по-скоро среща проблемите и критичните точки, но подобрението на качеството на туристическите услуги може да бъде измерено и през призмата на намаляващите сигнали и констатираните нарушения при инспекциите в последните сезони. Става дума за проверки, които институцията извършва, както по постъпващите от граждани сигнали, така и при разгръщаните ежегодни кампании в рамките на туристическите сезони, уточни той.

 

Според председателя на КЗП платформите за резервации на туристически продукти навлизат все повече на този пазар и оказват все по-голямо влияние при избора на потребителите. Затова по думите му трябва да се положат повече усилия максимално бързо, чрез оптимизиране на нормативната уредба, те и лицата, които посредством тях предоставят своите услуги, при нелоялни практики да носят отговорност така, както класическите търговци. 

 

Увеличава се потокът и от български, и от чуждестранни туристи, отбеляза още Маргаритов в Световния ден на туризма. Тенденцията според него се дължи, както на странични фактори, така преди всичко и на повишаване качеството на туристическата услуга, която се предоставя в България.

Снимка: Ели Маринова

 

20% от всеки випуск варненски абитуриенти отива да учи в чужбина

Коментари

Новини Варна