IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Новина на деня
21:27 | 6 февруари 2017
Обновен: 00:50 | 8 юни 2025

Променят наредбата за проблемните деца, не била ясна

Денков ще прави не ревизия, а преглед на състоянието на МОН

По материала работи: Слав Велев
Променят наредбата за проблемните деца, не била ясна

Предвиждаме промяна в наредбата, която е свързана с проблемните деца в училище, очевидно е че има липса на ясно указване каква е ролята на институциите и в какво взаимодействие са те. Това ще бъде коригирано и ще бъде представено за обществено обсъждане, заяви на пресконференция служебният министър на образованието и науката проф. Николай Денков, цитиран от dnes.bg.
 

Той уточни, че му предстои среща с ръководителя на Държавната агенция за закрила на детето.
 

Не е работа на служебното правителство да обсъжда промени в току-що влязъл закон /Закона за предучилищното и училищното образование/, особено, като е толкова чувствителен и важен за цялата система. Затова ще използваме максимално възможностите, които дават подзаконовите актове. Ще направим всичко възможно и по най-бързия начин да направим тези корекции в наредбите и в другите подзаконови актове, които ще позволят да се решават проблеми. Вече сме започнали да работим с приема в хореографските паралелки, обяви служебният образователен министър.
 

Проф. Денков изброи кои са успехите, постигнати от МОН с министър Меглена Кунева. Сред тях са създаването на нова дирекция за професионалното образование в МОН и успешното начало на учебната година.
 

Според министър Денков, ако има проблеми, те са свързани с подхода към Оперативната програма "Наука и образование за интелигентен растеж", избран от екипа на Меглена Кунева. "Този подход не беше правилен и аз затова си тръгнах от министерството, и очакваме да видим ЕК как ще опише проблемите", коментира проф Денков. Той беше заместник-министър на образованието и науката, когато в началото на 2016 г. Меглена Кунева стана образователен министър.
 

В отговор на въпрос дали ще се прави ревизия в МОН, министър Денков каза, че не обича думата "ревизия", а предпочита по неутралния термин "преглед на актуалното състояние". Освен проблемите в ОП, има и доста сериозно изоставане в подзаконовите актове. "Има около 15 подзаконови актове в областта на средното образование, които не са приети и са с изтекъл срок. Има и 4-5 подзаконови актове, също с отдавна изтекъл срок, във висшето образование и трябва да се наваксат в кратки срокове", коментира министър Денков.
 

Той съобщи, че до момента не са приети три държавни образователни стандарта и увери, че ще се направи всичко възможно, за да бъдат приети през следващите два месеца. Единият от тези неприети стандарти е свързан с финансирането, вторият - с нормативите за учителите, а третият - с материалната база в училищата. За първите два стандарта има подготвени варианти, а третият е на доста начален етап на подготовка, обясни министър Денков.
 

Той коментира, че първите два стандарта са много важни, защото са свързани със заплащането на учителите.


Четете още:
Подготовката за матурите - основен приоритет на служебния министър
 

 

Коментари

Новини Варна