Българският шофьор е небрежен към превозването на деца и близки, не пази околните като участници в движението по пътищата. Това е една от характерните черти на профила му в сравнение с останалите държави-членки на ЕС.
Българинът кара все по-бързо - 95% от катастрофите с убити и ранени са заради скорост. Доказва го и статистиката за издадените електронни фишове. За 2017 г. те са 391 хиляди, а за 2016 г. - 338 хиляди, с 63 хиляди по-малко.
Резултатът - 1898 катастрофи, 228 убити и 2454 ранени, припомня в. „24 часа“.
Втори по тежест фактор за тежки пътни злополуки са неправилните маневри. Българинът навлиза в насрещното, прави резки движения, не спазва дистанция, нито правилата при изпреварване. Резултатът - 1600 инцидента, 200 убити и 2258 ранени.
Най-тежките инциденти с убити и ранени са при челен сблъсък и самокатастрофа. Когато няма други участници в движението, българският шофьор се блъска в дърво или се преобръща в канавката, показват данните от доклад на “Пътна полиция” за 2017 г. В него са посочени и анализирани нарушенията на пътя, които правят водачите в България.
Всеки четвърти е загинал на завой - при удар в друга кола или преобръщане край пътя.
Анализът на пътните полицаи показва, че шофираме най-рисково в петък - в този ден са 1088 от всички 6888 катастрофи през 2017 г. Тогава са убити и най-много хора.
Най-много катастрофи стават от 17 до 18 ч, а най-много са загиналите от 11 до 12 ч - 40 от всички 683. Традиционно има най-много пострадали през юли, но за 2017 г. най-много от убитите са през ноември.
Най-рисково българските шофьори карат в населените места. Там катастрофите са два пъти повече, отколкото по пътищата между села и градове. Тенденцията е трайна за последните 7 г., отчитат от Пътна полиция. Най-много жертви и инциденти са по първокласните пътища, следват тези от втори и трети клас, а най-малко са на автомагистралите и общинските пътища.
Тенденцията е столичаните да нарушават най-често правилата, които водят до тежки инциденти. Приятната изненада е област Перник, където се отчита най-голямо намаляване на катастрофите.
Нарушителите, причинили сблъсък с дете - санитари за наказание
Нарушителите на правилата по пътя да полагат общественополезен труд в болнични заведения, където се лекуват деца, пострадали при катастрофи. Това е една от препоръките в последния доклад на “Пътна полиция”.
Идеята за това джигитите да стават санитари се появява за първи път от институция на държавната власт. За да стане факт тази препоръка, трябва да се приеме от Министерския съвет, където ще разглеждат доклада, и после да се направят промени в Закона за движение по пътищата и в Наказателния кодекс.
Ако това се случи, нарушителите на пътя ще бъдат задължавани да се сблъскат директно с последствията от нарушаването на правилата и да опознаят страданието на децата, жертви на катастрофи. За тази мярка първо заговори покойният бивш шеф на ВМА ген. Стоян Тонев преди 2 г. Медиците имат преки наблюдения върху процеса на лечение на пострадалите при катастрофи, а средствата, които отделя държавата за това, са десетки милиони. Социалната система всяка година се натоварва с 2500 нови инвалиди, които са пострадали при катастрофи.
Механизмът за общественополезен труд в социални и болнични заведения, където се лекуват деца, засега е предложен само за шофьори, които са причинили катастрофа с участието на малчуган, независимо дали се е возил в неговата кола, или в другата.
36 деца са загинали при пътни произшествия през 2017 г., същият е броят на жертвите до 18 г. и през 2016-а, пише в доклада. Броят е най-висок за последните 7 г., което е една от тревожните тенденции.
Ранените при пътни инциденти малчугани през 2017 г. са 1110, с 60 повече от 2016 г.
От всички загинали 36 деца 27 са били пътници в автомобилите на бащите и майките си, 5 са загинали като шофьори и 4 като пешеходци.
“Броят на загиналите деца като пътници е 75% от всички. Това показва занижена култура на поведение на водачите, в чиито автомобили пътуват деца, а така също и на водачите като цяло, тъй като не във всички случаи вината за катастрофата е на шофьора, в чиято кола пътува детето”, пише в доклада.
От 2011 г. насам по пътищата са загинали 220 деца, ранени са 7800, а броят им расте. За същия период например в Южна Корея децата жертви по пътя са намалели с 80%.
факти.бг

Пет билки за силна имунна система
Рецепта за пилешки кебап с подправки по турски
Какъв чай да пием за сияйна кожа и растеж на косата
Детските градини да станат платени само за лятото в София предлага общината
Археолози създадоха наръчник за колонизиране на други планети
Кой е създал мистериозните 5200 дупки в Андите в Перу
Наблюдаваме пика на метеорния поток Северни Тауриди
Изстрелват New Glenn на Blue Origin на 12 ноември
Уволниха човека, трансферирал Лука Дончич в ЛА Лейкърс
Поп звезда открадна шоуто на Суперкласико в Аржентина + СНИМКИ
Как легендата Бобан привлече български талант в Хърватия
Преди 33 години Стоичков блести за Барса
Дневен хороскоп за 12 ноември, сряда
Зимен хороскоп за всяка зодия
Милена Милотинова: Фолклорът е магия, която ни събира, където и да сме по света
Вълшебен компрес с рициново масло помага при перименопауза
Д-р Ангел Радев: Бъдещето на медицината е в интелигентната персонализирана грижа и превенция
Храненето при болестта на Бехтерев
Националната кардиологична болница стартира безплатни прегледи на онкопациенти
Криоглобулинемичен васкулит – съдово възпаление, свързано с хепатит C
Wall Street реши да обърне временно гръб на технологичните акции
Пет билки за силна имунна система
Трейдърите на биткойн все още са разтърсени след загубата на $340 млрд
Сложни, но здрави - пет бизнес седана с надеждна електроника
Най-добрият мъж, когото познавам – Ноа Уайли отпразнува рождения ден на сина си
Ретрограден Меркурий - какво очаква зодиите?
Коментари