Варна °
fallback
Новина на деня
08:18 | 10 януари 2019
Обновен: 06:34 | 17 юни 2025

Родни превозвачи се събират за протест в Брюксел

Зад протеста застанаха както президентът Румен Радев, така и правителството

По материала работи: Слав Велев

Български превозвачи излизат на протест в Брюксел срещу промените в европейските регулации, известни като „Мобилен пакет 1“. Най-проблемно за превозвачите е предложението камионите да се прибират в България на всеки четири седмици. Ако то бъде прието, българските компании са обречени на фалит, посочват от бранша.

 

Зад протеста застанаха както президентът Румен Радев, така и правителството, като транспортният министър Росен Желязков ще се присъедини към демонстрацията в белгийската столица. Ще се включат превозвачи от Румъния, които вече са в Брюксел и протестират, заяви за Дарик изпълнителният директор на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев.

 

360 души пътуват от България за протеста, като към тях се очаква да се присъединят още над 100 български превозвачи и съмишленици, живеещи в района на белгийската столица или пътуващи със собствен превоз, каза Йордан Арабаджиев: "Към протеста ще се присъединят и колегите от Румъния, които вече са там и протестират. Те ще бъдат около 120 човека, като се предвижда и още румънци да дойдат. Ще има представители от Полша, Литва, Унгария - засега тези страни са обявили, че ще изпратят представители".

 

Протестът ще започне в 9 часа на площад "Люксембург" пред сградата на Европарламента, където транспортната комисия ще гласува промените по пакет „Мобилност 1“. "От 9 до 12.30-13 часа ще протестираме, ще има изказвания, песни, химни и т.н. Призовали сме всички, които искат и могат да ни подкрепят, да дойдат на протеста", посочи Арабаджиев.

 

Сред основните искания на протестиращите е да отпадне задължението за връщане на камионите на всеки четири седмици до държавата на регистрация на фирмата, както и забраната за прекарване на 45-часовата почивка на водачите в кабината на камионите. От бранша настояват още шофьорите да бъдат извадени от Общата наредба за командироване на работници в чужбина, тъй като техният труд е различен от този на всички останали командировани работници.

Автор на статията:
Слав Велев
0 коментара
fallback
fallback