От различни източници идва информация, че засега сезонът се оказва добър и можем да направим извод, че ще бъде по-успешен от предишни години. Това заяви Димитър Маргаритов, председател на Комисията за защита на потребителите (КЗП), в предаването „Бизнес старт” на Bloomebrg TV Bulgaria.
Но най-важното е да обърнем внимание на търговците, които се занимават с туризъм, че би трябвало да се положат максимални усилия от всички тази тенденция да се запази през следващите години, отбеляза той.
Маргаритов посочи, че познатите от предишни години драстични нарушения в сектора почти не се срещат. Той даде пример със забранена от контролния орган нелоялна практика, при която ресторантьори обявяват цените в менютата в евро вместо в лева, при което потребителят остава с впечатлението, че е два пъти по-евтино.
Председателят на КЗП коментира и регистрирания за първи път от много време насам спад в онлайн търговията. „Отдавам го на това, че в предходните шестмесечни периоди може би поне от година и половина-две насам ние наблюдаваме много рязко увеличаване на броя на онлайн потребителите в България – с около 30-35%. Може би след този рязък скок е нормално да се наблюдава известно намаление на интензитета, но ние ще продължим да следим тази тенденция. Струва ми се, че тя ще бъде временна, защото от гледна точка на поведението на търговците в онлайн пространството не мисля, че има някакви драстични негативни промени, които биха могли да възпрат потребителите. От извършените от нас от началото на годината около 1200 проверки на онлайн пространството за некоректни търговци, не наблюдаваме някаква промяна в посока нарастване броя на нарушенията. Освен това, ние си даваме сметка какви са предимствата на онлайн търговията, а те са безспорни”, заключи Маргаритов.
Коментари