IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Новина на деня
10:24 | 25 октомври 2017
Обновен: 11:05 | 30 април 2024

Варна е „Община с най-добра маркетингова туристическа политика 2017“

Конкурсът е част от стратегията на АБТТА за повишаване конкурентоспособността и разнообразието на националното туристическо предлагане

По материала работи: Пламен Янков
Варна е „Община с най-добра маркетингова туристическа политика 2017“

Община Варна е победител в категория „Голяма община“ в Първия национален конкурс "Община с най-добра маркетингова политика 2017", провеждан в рамките на петата работна среща между бизнеса и местната власт на Асоциацията на българските туроператори и туристически агенти (АБТТА, 23 - 25 октомври). Конкурсът е част от стратегията на АБТТА за повишаване конкурентоспособността и разнообразието на националното туристическо предлагане и има за цел да насърчи усилията на общинските администрации за по-успешно регионално маркетингово позициониране  и  подпомогне информационно тяхната дейност с достъпни научно-практически маркетингови решения.

 

Основните предимства, с които беше отличена маркетинговата туристическа политика на морската столица, са целевото инвестиране на средства в реклама в България и в чужбина; доброто позициониране и развитие на официалния туристически интернет портал www. VISIT.Varna.bg и свързаните с него социални мрежи и платформи за видеосподеляне, както и активната комуникация и партньорство на общината с браншови организации и частния сектор. Положително се оценяват и усилията на кмета Иван Портних и екипа му за разширяване на туристическия сезон чрез алтернативни форми на туризъм и превръщането на Варна в дестинация за 4 сезона. На официална церемония в Ловеч бяха оповестени победителите. Категориите бяха три според количеството предлагани легла за туристи.

 

В категорията „Средна община“ победител е община Пловдив, която се състезаваше срещу Бургас, а наградата връчи Емил Петров от Софийския университет. В категорията „Малка община“, където участваха и общината - домакин на събитието, както и Стара Загора, победител стана община Габрово. В първото състезание участваха 17 общини, организаторите очакват много повече догодина. Събитието се проведе в изискана обстановка с класическа музика и чаша шампанско в Градската художествена галерия в Ловеч в присъствието на всички участници в срещата от цялата страна.

 

В националния конкурс Община с най-добра рекламно-маркетингова политика през 2017 имаха възможност да участват всички български общини в качеството им на органи на местното самоуправление, ако отговарят на четирите конкурсни критерии:


Административно – финансова обезпеченост

Туристически ресурси и инфраструктура

Информационно – рекламно обезпечаване

Представяне на дестинацията в електронна среда.

 

В периода 1-15 октомври 2017 г. Конкурсна комисия в състав Председател  и четирима членове извърши оценяване на постъпилите до 30 септември регистрации за участие в конкурса и присъди точки в Картите за оценка. 

 

В периода 15 – 20 октомври, експертно Жури в състав професионалисти от  туристическия бранш, академични партньори на АБТТА и представители на Националното сдружение на Общините в България избра измежду участниците, събрали най-много точки в Картите за оценка победители в трите конкурсни категории.

 

Община Варна освен диплом “Община с най-добра маркетингова политика през 2017 година“ получава и право на безплатна едногодишна реклама на сайта на АБТТА.
 

Коментари

Новини Варна