По руските телевизионни канали ще се върнат рекламите на бира, но само по време на спортни предавания, съобщава Газета.ru. Според депутатите от Държавната Дума, промяната трябва да допринесе за успеха на руските спортисти, особено на футболистите. Платените телевизионни канали обаче ще останат изцяло без реклама, което може да повиши цените на абонаментите.
Забраната за реклама на бира и алкохолни напитки влезе в сила през 2012 г., след което медийте в Русия претърпяха значителни загуби. Обема на рекламата в печатните медий за миналата година е намалял с 10%. Общите загуби от реклама в средствата за масова информация за 2013 г. се оценяват на 2,5 милиарда рубли.
С разрешаването на рекламите на бира се очакват над 5 милиарда рубли потенциални инвестиции в медийната индустрия. Положително влияние от действието на закона трябва да усетят и самите пивовари, които традиционно спонсорират спортни събития, и най-вече футболните първенства.
Маня Петрова
Коментари