IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 22°
Пътна обстановка
10:30 | 29 август 2022
Обновен: 04:47 | 24 април 2024

"Тракия" магистрала ли е? С колко да караш, за да оцелееш и стигнеш жив?

Вижте кои са трите най-слаби черти на аутобана

По материала работи: Слав Велев
"Тракия" магистрала ли е? С колко да караш, за да оцелееш и стигнеш жив?

Владимир Захариев направи интересен експеримент. За него той сподели в социалните мрежи. Захариев споделя с колко е най-безопасно да се кара по магистрала. В поста си споделя и три много слаби черти на нашата магистрала.

Искам да споделя нещо с вас. Който ме разбере - разбере, който не е на моето мнение - важното е да сме живи и здрави.

Само не започвайте дискусия "Ама като караш със 120 км/ч, си седи у вас!". Не е това идеята на поста.

Направих си експеримент и се опитах през деня да карам със 120 км/ч по маршрута Свиленград - София. От Свиленград до АМ Тракия карах със 120 км/ч.

След това имах опцията или 150 км/ч или 120 км/ч. Съответно предпочетох 150 км/ч.

Преди съм минавал същата отсечка изцяло със 120 км/ч.

Разликата беше 15 минути, относително напрегнато шофиране и 100-тина километра по-малко с един резервоар, защото всички знаем, че колкото повече напъваш - толкова повече харчи.

Карайки със 120 стигнах с 15 минути по-късно, но по-скоро си бях отпочинал зад волана, отколкото да се напрягам.

В отсечката от Свиленград до АМ "Тракия", си поддържах 120 без да ме прескача някой или да ми присвятква - всички караха горе долу с тази скорост.

Имах достатъчно време да изпреваря ТИР и да се прибера, за да не преча на колегата, който бавно ме застига със 140, което е и ограничението.

Виждам няколко слаби места в нашите т.нар. магистрали - 2 ленти са малко, трябват поне 3, за да може всеки сам да избере подходящата скорост за себе си без да пречи на останалите.

Друго нещо е, че голяма част от магистралите ни (визирам "Тракия") не е с адекватна настилка - или настилка или да я преквалифицират в първокласен път, а не магистрала.

И трето -  по нашите пътища е манталитета на шофьорите - ако е по-бърз от мен, е самоубиец, ако е по-бавен, е балък. Това не е никак конструктивно.

Това са размислите на шофьор-любител с категория "В" и с достатъчно опит зад волана, пътувал в различни държави с възможност да направи обективно сравнение.

Карайте разумно и бъдете здрави!

Коментари

Новини Варна