Със съмнително качество е настилката по магистрала "Тракия", има и 40 милиона лева загуби за държавата.
Това е установила проверката на два участъка от магистралата, съобщиха министрите на регионалното развитие и вътрешните работи.
Взети са т.нар. "ядки" от пътното платно и са изпратени за изследване към Института по пътища и мостове към Пътната агенция.
Установено, е че дебелината на платното е по-малка, част от материалите се различават от декларираните. Вместо дебелина от 220 мм, пътното платно е 189 мм, пише Bgonair.bg.
Ремонтът ще струва допълнително на данъкоплатците, тъй като гаранционните срокове за участъците са изтекли.
В лот 2 липсват 17,5 на сто от дебелината на конструкцията, което прехвърлено върху стойността на отсечката означава, че държавата е ощетена с 23,6 млн. лв. На лот 3 липсват 12,5% от пътя. Прехвърлено върху стойността на строителството означават 17,5 млн. лв., изчисли министър Шишков. За качеството на вложените материали се очаква да има резултати от проверката след десет дни.
Според двамата министри не е възможно през десетилетието, през което е ползвана магистралата, износващият пласт асфалт да се износи с 15 мм, а количествата не са вложени при самото изграждане.
Качеството на вложените материали на “Тракия” не показват свързаност на измерената дебелина, като тя е по-малка от дебелините на проектите, има овлажняване на леглото на пътя и проблем с материалите, обясни Шишков. При всички положения материалите не са тези, които е трябвало да бъдат вложени, допълни министърът.
Нарушенията създават опасности и за пътно-транспортни произшествия, каза вицепремиерът Демерджиев. Предстоят проверки на всички пътища в страната, уточни той.
Министрите бяха категорични, че виновните изпълнители, надзор и държавни институции, възложили и приели проекта, трябва да понесат наказание, но не уточниха как и дали това ще се случи.
Според министрите Шишков и Демерджиев нарушения има и при ремонта на лот 1 от магистрала “Тракия”, извършен от държавната компания “Автомагистрали”, тъй като той е възложен като текущ ремонт по опростена процедура, а е направен основен, за който се изисква да бъде възложен чрез търг по ЗОП.
При обновяването е ползвана технологията студено рециклиране, но тя е засегнала всички пластове на пътя, включително и основата, а не само най-горните, затова работата е основен ремонт, каза Шишков, цитиран от "Труд".

Късна емисия
Пълнени патладжани с булгур и стафиди
Колко време трябва да разхождате кучето си
"Лукойл": Бензиностанциите в България няма да спрат работа
Извънземен живот? Ще го търсим в облаците
Метеорният поток Леониди ще достигне своя пик на 16-17 ноември
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост
Китай: Завръщането на астронавтите от „Шънчжоу-20“ върви по план
Невронауката зад футболната лудост: Защо феновете губят разсъдъка си по време на мачове?
Огромна новина за Веласкес! Успехите му в Левски не останаха незабелязани
Антъни Джошуа се завръща! Излиза срещу Джейк Пол
Карлос Насар - новият звезден шампион на Бахрейн!
Дневен хороскоп за 13 ноември, четвъртък
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Изберете таро карта и вижте какво ви очаква в любовта през ноември
6 хитрини малкото жилище да изглежда по-голямо
Какво може да използваме за неинвазивно подмладяване?
Какви са ползите на солните стаи?
Нарушения, свързани с уринирането
Безплатни консултации за хора с диабет и повишен риск от заболяването в ИСУЛ
Столична община прекратява поръчката за сметосъбиране в още шест района
МВнР за експлозията в Пакистан: Осъждаме тероризма във всичките му форми
Бумът на центровете за данни тръгна към задния двор на Силициевата долина, част 2
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
Честит рожден ден, Ан Хатауей – От принцеса до носителка на „Оскар“ – актриса, продуцент и преди всичко – съпруга и майка
Ретрограден Юпитер - какво чака зодиите?
Коментари