Със съмнително качество е настилката по магистрала "Тракия", има и 40 милиона лева загуби за държавата.
Това е установила проверката на два участъка от магистралата, съобщиха министрите на регионалното развитие и вътрешните работи.
Взети са т.нар. "ядки" от пътното платно и са изпратени за изследване към Института по пътища и мостове към Пътната агенция.
Установено, е че дебелината на платното е по-малка, част от материалите се различават от декларираните. Вместо дебелина от 220 мм, пътното платно е 189 мм, пише Bgonair.bg.
Ремонтът ще струва допълнително на данъкоплатците, тъй като гаранционните срокове за участъците са изтекли.
В лот 2 липсват 17,5 на сто от дебелината на конструкцията, което прехвърлено върху стойността на отсечката означава, че държавата е ощетена с 23,6 млн. лв. На лот 3 липсват 12,5% от пътя. Прехвърлено върху стойността на строителството означават 17,5 млн. лв., изчисли министър Шишков. За качеството на вложените материали се очаква да има резултати от проверката след десет дни.
Според двамата министри не е възможно през десетилетието, през което е ползвана магистралата, износващият пласт асфалт да се износи с 15 мм, а количествата не са вложени при самото изграждане.
Качеството на вложените материали на “Тракия” не показват свързаност на измерената дебелина, като тя е по-малка от дебелините на проектите, има овлажняване на леглото на пътя и проблем с материалите, обясни Шишков. При всички положения материалите не са тези, които е трябвало да бъдат вложени, допълни министърът.
Нарушенията създават опасности и за пътно-транспортни произшествия, каза вицепремиерът Демерджиев. Предстоят проверки на всички пътища в страната, уточни той.
Министрите бяха категорични, че виновните изпълнители, надзор и държавни институции, възложили и приели проекта, трябва да понесат наказание, но не уточниха как и дали това ще се случи.
Според министрите Шишков и Демерджиев нарушения има и при ремонта на лот 1 от магистрала “Тракия”, извършен от държавната компания “Автомагистрали”, тъй като той е възложен като текущ ремонт по опростена процедура, а е направен основен, за който се изисква да бъде възложен чрез търг по ЗОП.
При обновяването е ползвана технологията студено рециклиране, но тя е засегнала всички пластове на пътя, включително и основата, а не само най-горните, затова работата е основен ремонт, каза Шишков, цитиран от "Труд".

Катастрофа край Хасково прати двама души в болница
Бум в продажбите на умни пръстени, даващи здравни съвети чрез AI
В "България сутрин" на 13 ноември от 9:30 часа: Ще успее ли тристранката да разгледа Бюджет 2026?
Учените обясниха „невъзможното“ сливане на две черни дупки
Археолози създадоха наръчник за колонизиране на други планети
Кой е създал мистериозните 5200 дупки в Андите в Перу
Наблюдаваме пика на метеорния поток Северни Тауриди
Гонзо ще жертва Кирил Котев, за да си запази заплатката
Карлос Насар - новият звезден шампион на Бахрейн!
Светлина в тунела! Лудогорец уреди национален селекционер
Ужас! Голяма английска звезда стана жертва на взлом
От детството до любовта: защо обичаме така, както сме били обичани
6 напитки срещу подпухване и излишни течности
Есенни съвети за по-добро здраве: три ключови фактора
Коя е подправката, която се грижи за сърцето и метаболизма през зимата?
Неутрофили – функции и нормални стойности
Проф. Бранимир Спасов: При съвременно лечение на полицитемия вера продължителността на живота може да се удължи значително
Защо понякога копнеем за солено, сладко или кисело?
Кога се прилага химиотерапия и лъчетерапия при рак на стомаха?
Китай обвинява САЩ в кражбата на над 127 хил. биткойна
Най-големият кораб на САЩ се присъедини към армадата край Венецуела
Porsche прави хибридите си по-леки и по-мощни
Домашен уют и коледен дух – Меган Маркъл подготвя празнично шоу по Нетфликс
Ретрограден Меркурий - какво очаква зодиите?
Коментари