Със съмнително качество е настилката по магистрала "Тракия", има и 40 милиона лева загуби за държавата.
Това е установила проверката на два участъка от магистралата, съобщиха министрите на регионалното развитие и вътрешните работи.
Взети са т.нар. "ядки" от пътното платно и са изпратени за изследване към Института по пътища и мостове към Пътната агенция.
Установено, е че дебелината на платното е по-малка, част от материалите се различават от декларираните. Вместо дебелина от 220 мм, пътното платно е 189 мм, пише Bgonair.bg.
Ремонтът ще струва допълнително на данъкоплатците, тъй като гаранционните срокове за участъците са изтекли.
В лот 2 липсват 17,5 на сто от дебелината на конструкцията, което прехвърлено върху стойността на отсечката означава, че държавата е ощетена с 23,6 млн. лв. На лот 3 липсват 12,5% от пътя. Прехвърлено върху стойността на строителството означават 17,5 млн. лв., изчисли министър Шишков. За качеството на вложените материали се очаква да има резултати от проверката след десет дни.
Според двамата министри не е възможно през десетилетието, през което е ползвана магистралата, износващият пласт асфалт да се износи с 15 мм, а количествата не са вложени при самото изграждане.
Качеството на вложените материали на “Тракия” не показват свързаност на измерената дебелина, като тя е по-малка от дебелините на проектите, има овлажняване на леглото на пътя и проблем с материалите, обясни Шишков. При всички положения материалите не са тези, които е трябвало да бъдат вложени, допълни министърът.
Нарушенията създават опасности и за пътно-транспортни произшествия, каза вицепремиерът Демерджиев. Предстоят проверки на всички пътища в страната, уточни той.
Министрите бяха категорични, че виновните изпълнители, надзор и държавни институции, възложили и приели проекта, трябва да понесат наказание, но не уточниха как и дали това ще се случи.
Според министрите Шишков и Демерджиев нарушения има и при ремонта на лот 1 от магистрала “Тракия”, извършен от държавната компания “Автомагистрали”, тъй като той е възложен като текущ ремонт по опростена процедура, а е направен основен, за който се изисква да бъде възложен чрез търг по ЗОП.
При обновяването е ползвана технологията студено рециклиране, но тя е засегнала всички пластове на пътя, включително и основата, а не само най-горните, затова работата е основен ремонт, каза Шишков, цитиран от "Труд".

София прекратява обществените поръчки за почистване на още 6 района
Няма да има среща с работодателите, властта приема Бюджет 2026 без промени
Родителите ще могат да работят дистанционно и по-малко часове през лятото
Зимата скова САЩ: Сериозни снеговалежи обхванаха страната
В Космоса откриха „свръхгореща фабрика“, която ражда звезди с невероятна скорост
Китай: Завръщането на астронавтите от „Шънчжоу-20“ върви по план
Без човешка намеса: Новите технологии решават самостоятелно в Космоса
Карстови пещери на Марс може да са съхранили следи от минал живот
Голяма грешка на Вечното дерби! Левски и ЦСКА трябваше да бъдат строго наказани при мелето
Еглантин Агилар
19 ноември – големият юбилей на efbet!
Любопитен ход! Бари „върза“ бивш съотборник в Левски
Какво може да видите на кожата си, когато здравето на червата е влошено
Изберете таро карта и вижте какво ви очаква в любовта през ноември
6 хитрини малкото жилище да изглежда по-голямо
Биотин – витаминът за красота отвътре
Какво може да използваме за неинвазивно подмладяване?
Какви са ползите на солните стаи?
Нарушения, свързани с уринирането
Безплатни консултации за хора с диабет и повишен риск от заболяването в ИСУЛ
Икономическото и социалното развитие в България остава „на две скорости“
Няма да има среща с работодателите, властта приема Бюджет 2026 без промени
Златото „се търгува като меме акция“ - минните компании стават залози за ливъридж
Илиан Илиев съобщи неприятна новина за Черно море
Комбито Audi RS6 стана по-мощно от Bugatti Veyron
Честит рожден ден, Ан Хатауей – От принцеса до носителка на „Оскар“ – актриса, продуцент и преди всичко – съпруга и майка
Ретрограден Юпитер - какво чака зодиите?
Коментари