IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 18°
Пътна обстановка
11:20 | 13 октомври 2022
Обновен: 00:07 | 10 май 2024

Абсурдът: Тънката "Тракия" – с 31 см по-хилава!

И с 40 млн. лв.надплатени

По материала работи: Ставри Таргов
Абсурдът: Тънката "Тракия" – с 31 см по-хилава!

Със съмнително качество е настилката по магистрала "Тракия", има и 40 милиона лева загуби за държавата.

Това е установила проверката на два участъка от магистралата, съобщиха министрите на регионалното развитие и вътрешните работи.

Взети са т.нар. "ядки" от пътното платно и са изпратени за изследване към Института по пътища и мостове към Пътната агенция.

Установено, е че дебелината на платното е по-малка, част от материалите се различават от декларираните. Вместо дебелина от 220 мм, пътното платно е 189 мм, пише Bgonair.bg.

Ремонтът ще струва допълнително на данъкоплатците, тъй като гаранционните срокове за участъците са изтекли.

В лот 2 липсват 17,5 на сто от дебелината на конструкцията, което прехвърлено върху стойността на отсечката означава, че държавата е ощетена с 23,6 млн. лв. На лот 3 липсват 12,5% от пътя. Прехвърлено върху стойността на строителството означават 17,5 млн. лв., изчисли министър Шишков. За качеството на вложените материали се очаква да има резултати от проверката след десет дни.

Според двамата министри не е възможно през десетилетието, през което е ползвана магистралата, износващият пласт асфалт да се износи с 15 мм, а количествата не са вложени при самото изграждане.

Качеството на вложените материали на “Тракия” не показват свързаност на измерената дебелина, като тя е по-малка от дебелините на проектите, има овлажняване на леглото на пътя и проблем с материалите, обясни Шишков. При всички положения материалите не са тези, които е трябвало да бъдат вложени, допълни министърът.

Нарушенията създават опасности и за пътно-транспортни произшествия, каза вицепремиерът Демерджиев. Предстоят проверки на всички пътища в страната, уточни той.

Министрите бяха категорични, че виновните изпълнители, надзор и държавни институции, възложили и приели проекта, трябва да понесат наказание, но не уточниха как и дали това ще се случи.

Според министрите Шишков и Демерджиев нарушения има и при ремонта на лот 1 от магистрала “Тракия”, извършен от държавната компания “Автомагистрали”, тъй като той е възложен като текущ ремонт по опростена процедура, а е направен основен, за който се изисква да бъде възложен чрез търг по ЗОП.

При обновяването е ползвана технологията студено рециклиране, но тя е засегнала всички пластове на пътя, включително и основата, а не само най-горните, затова работата е основен ремонт, каза Шишков, цитиран от "Труд".
 

Коментари

Новини Варна