Камерите на АПИ ще снимат за превишена скорост
Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) подготвя проект за разработване и внедряване на система за секционен контрол на средната скорост на пътни превозни средства, движещи се по републиканската пътна мрежа. това съобщи д-р Георги Темелков, директор на Националното тол управление.
Проектът се осъществява в партньорство с Министерството на вътрешните работи (МВР) и Българския институт по метрология (БИМ) към Министерство на икономиката (МИ). Целта му е да се подобри пътната безопасност и да се намали броят на пътнотранспортните произшествия, чрез точно измерване на средната скорост и санкциониране на нарушителите от страна на МВР, съобщиха от пресцентъра на агенцията.
"Проектът все още е в процес на разработка, като в момента се провежда сертификацията на данните от системата от Българския институт по метрология. Целта е да се гарантира, че тя отговаря на всички законови и технически изисквания, за да осигури надежден и ефективен контрол на движението. В момента се извършват тестови замерванията", обясни доц. Георги Балабанов, външен експерт в Национално тол управление.
Анализът на резултатите от извършен тест в реално време на моментна скорост на Северна скоростна тангента на София за период от два часа от преминалите 200 превозни средства, 45 от тях са превишили допустимата максимална скорост на движение, каза д-р Темелков.
"Подобряването на безопасността на пътищата е част от приоритетите на Агенция „Пътна инфраструктура“, каза председателят на УС на АПИ инж. Ясен Йорданов по време на демонстрация на работата на електронната система за събиране на пътни такси.
Системата с 295 стационарни контролни точки /тол камери/ и 50 мобилни контролни точки следи продажбите, трафика, включително и по граничните пунктове, натоварването на осите на всяко моторно превозно средство, добави инж. Йорданов.
Д-р Георги Темелков припомни, че по договора за проектиране, изграждане и въвеждане на електронна система за събиране на таксите са изградени сензори за претегляне на МПС в движение (Weigh in motion) на общо 100 локации по републиканската пътна мрежа. Тези сензори са проектирани за мониторинг и контрол на тежкотоварни превозни средства с максимална маса над 3,5 тона и за леки автомобили до 3,5 тона.
Към момента сензорите се използват единствено за статистически цели. Предстои тяхното сертифициране, за да се предотврати надвишаване на допустимия товар на превозните средства, заяви директорът на Националното тол управление.
Приходите от пътни такси от 1 януари 2023 г. до момента са около 696 млн. лева. Приблизително 248 млн. лева от тях са от е-винетки, а от тол над 425 млн. лева, съобщи директорът на Националното тол управление. От контролната дейност на системата /наложени глоби/ приходите са над 22 млн. лева.

Във Враца почетоха Св. Спиридон – покровител на занаятите (ВИДЕО)
Повдигнаха обвинение на Валентин Асенов, убил човек при катастрофа с АТВ в София
НАСА да изпрати хора на Марс възможно най-скоро
Нов вид миниатюрна жаба е открит в Южна Бразилия
Рекорд: Китай изстреля три ракети в Космоса за един ден
Обясниха причината за двойната опашка на кометата 3I/ATLAS
7 години по-късно: Линдзи Вон с победа за Световната купа!
ЦСКА се разделя с три от големите си звезди?
Гьозтепе на Мъри е №1 в цяла Европа!
Сър Род Стюарт изнесе грандиозно рок шоу за българската публика
Любовен хороскоп за 2026 за всяка зодия
Храни против деменция – какво да ядем за по-добра памет
Ритуали за привличане на пари
Наследствена ли е шизофренията?
Студът променя ли менструалния цикъл?
Маслото от ший и ползите от него в студените месеци от годината
Кашлица при деца - видове и начини за справяне
Владимир Дживага: Днес всеки може да инвестира, стига да има малко пари и смартфон
Трифонов към Мирчев: "Чалгарите имаме девет живота"
Русия завежда дело срещу Euroclear в Москва заради замразени активи
Левски, Лудогорец или ЦСКА? Петев каза кой ще стане шампион
GM реставрира стар седан на Opel и го продаде доста скъпо
Шейлийн Удли и Алесандра Амброзио бляскаво закриха филмовия фестивал „Червено море“
Лео ди Каприо още търси баланса между кариерата и личния живот
Коментари