Проверка на Института за пътна безопасност показва, че от създаването на Фонда за безопасност на движението по пътищата през 2011 г. до октомври 2024 г. са събрани повече от 591 милиона лева (от глоби за превишена скорост). Изразходени са около 122 милиона лева, като само през последните две години 2023-2024 са похарчени над 60 милиона лева, което е половината от всички изразходени средства за 14-годишния период на съществуване на фонда.
Прави впечатление, че около 30 милиона лева са похарчени за покупката на МПС. В същото време се оказва, че всички закупени автомобили нямат застраховка „Автокаско“. Закупените МПС със средства от Фонда за БДП създава предпоставка за злоупотреба, като по данни на ИПБ по-голямата част от тях не се използват за контрол на движението по пътищата.
От данните за изразходените средства се констатира следното:
- В сметката на Фонда за БДП са налични повече от 465 милиона лева;
- Основния разход на средства е направен през последните две години;
- Фондът за БДП не се използва по предназначение;
- Наличните средства във Фонда за БДП неправомерно се използват за попълване на бюджета;
Институтът за пътна безопасност се обръща към МВР и Министерство на финансите, което по силата на чл.157, ал.5 от Закона за публичните финанси, взима и управлява в „единната сметка“ излишъците от Фонда, да преустанови порочната практика Фонда за БДП да се използва за други цели.
Гражданите на Република България с пълно основание негодуват и не заплащат глобите си, защото те не виждат резултатите, които са им обещани. Самоцелното събиране на средства от глоби във фонд, без ясна визия за модел за тяхната употреба и активна дейност към подобряването на пътната безопасност и запазването на живота на гражданите, е ясен показател за НЕКАДЪРНОСТ или нещо друго. Изразходваните средства от фонда до този момент са минимални и единствено за доставяне на техника, с която да се събират повече пари.
Управлението на Фонда за безопасност на движението много прилича на управлението на търговска фирма, която харчи колкото се може по-малко, за да реализира на края на годината излишък, който да се използва от собственика й - министърът на финансите. Залагането на капани по пътищата на България се е превърнало в държавна политика, целяща да събира пари от българските граждани за да се подпомогне неизпълнението на бюджета.
"Настояваме този държавен рекет да бъде незабавно преустановен!", категорични са от Институтът за пътна безопасност.

Любовен хороскоп за зодиите в седмицата от 3 до 9 ноември
Навици след работа, които преобразяват тялото и ума
Магнитни бури през ноември 2025 г.: Кои са най-опасните дати
2024 г. вероятно е била най-горещата в последните 125 хил. години
Пробив в създаването на диаманти с помощта на електрони
В Китай се готвят да изстрелят ракетата Long March 2F с пилотирана мисия Shenzhou 21
Спалети тръгна с победа в Юве
Огромна новина за ЦСКА: Обявиха капацитета на "Армията" - променлив е
Челси отново приземи Тотнъм
Байерн отнесе Леверкузен и продължава без грешка
Дневен хороскоп за 2 ноември, неделя
Седмична таро прогноза за 3 – 9 ноември
С какво родените през ноември са толкова интересни?
Любовен хороскоп за 3 – 9 ноември
Откриха нови сигнали в мозъка, чрез които се диагностицира Паркинсон
Кои храни са най-вредни за мозъка?
Как да разпознаем инфекциозна мононуклеоза в детска възраст?
Какво е козметичен фастинг и защо набира популярност?
Как Тим Кук избегна катастрофата на Apple тази година?
Любовен хороскоп за зодиите в седмицата от 3 до 9 ноември
Бичият пазар засега остава, но 10% корекция е въпрос на време
Перфектното Fiat Coupé се продава в Германия
11 типа мъже, привлечени от интернет запознанствата
Вълшебен ХЕЛОУИН за 3 зодии!
Коментари