Тротинетка вече ще се кара само по светло, само с каска и само ако сте над 16 години. Новите правила бяха гласувани от депутатите с промени в Закона за движение по пътищата. Също така тротинетката вече трябва да има регистрация и застраховка "Гражданска отговорност".
Докато държавата променя правилата за движение по пътищата, трима души пострадаха само за ден при два инцидента с тротинетки в Русе. Хората обаче са скептични и настояват за по-крайни мерки, с които да се реши проблемът.
"Трябва да бъдат забранени. Не е редно в цивилизована държава да се допускат подобни произшествия. Доколкото знам в Европа на доста места са забранени", сподели Искра, цитирана от БНТ.
"Считам, че е необходимост, защото тези инциденти, които се случиха в Русе, показват, че не се спазват правилата от младежите. Има пострадали. Те не се чуват, когато минават покрай теб и ти не можеш да реагираш", коментира Райна.
Освен регистрация и застраховка на електрическото превозното средство законът предвижда допустима скорост на движение от 25 км/час. В Община Русе като максимална от месеци вече е въведена 15 км/час.
"Задължително е лицата да са на 16 години, задължително е да носят вече каска, задължително е да не карат в тъмната част на денонощието. Това също е много голяма промяна. Задължително е да не ги оставят и паркират в паркове", заяви кметът на Русе Пенчо Милков.
В Русе, с решение на Общинския съвет, вече се прилагат санкции с цел да се намалят инцидентите, макар ефектът да не е много голям.
"Единствената ефективна мярка, която ние прилагаме, е отнемането на превозното средство. Има десетки отнети електрически превозни средства и от "Пътна полиция", и от "Общинска полиция". Лицата трябва все пак да познават и правилата за движение на електрическите превозни средства", допълни кметът на Русе Пенчо Милков.
Водачите на тротинетки трябва да знаят, че остава забраната за превоз на други лица и използването на телефон.
След промяната на закона Общинският съвет трябва да гласува наредба, с която могат да бъдат въведени допълнителни ограничения за използване на индивидуални електрически превозни средства.
Коментари