От 2026 година влизат в сила новите, значително по-строги европейски изисквания за автомобилите, които ще засегнат емисиите, батериите и системите за безопасност. Александър Костадинов от Асоциацията на автомобилните производители обясни, че въпреки големите регулаторни промени, за повечето шофьори няма да има осезаеми разлики в ежедневието, предаде NOVA.
„От началото на 2026-та година всички нови автомобили ще трябва задължително да бъдат оборудвани със система за автоматично свързване със спешните служби при катастрофа или аварийно спиране. Мнозина вече познават този бутон като SOS, тъй като голяма част от колите го имат и сега“, поясни Костадинов. По думите му мярката е насочена към повишаване безопасността на пътя и потенциално спасяване на човешки животи, макар ефектът ѝ на практика да зависи от готовността на националните служби да реагират навреме.
Сред ключовите новости е и въвеждането на екологичния стандарт Евро 7, който беше отложен с близо две години. Той предвижда равни изисквания за дизеловите и бензиновите двигатели по отношение на въглеродни емисии, фини прахови частици и азотни окиси.
„Новост са и регулациите, които за първи път въвеждат ограничения за праховите частици, отделяни от спирачките и гумите на автомобилите – нещо, което ще има реален ефект върху качеството на въздуха в градовете“, уточни експертът.
От 2026 г. ще се въведат и нови стандарти за батериите на електрическите и плъгин хибридните автомобили – включително изисквания за допустимата загуба на капацитет при определен пробег или възраст на превозното средство.
„Тези параметри и сега се следят от производителите, но вече ще бъдат нормативно регламентирани и еднакви за всички“, добави Костадинов.
Що се отнася до готовността на автомобилната индустрия, представителят на асоциацията увери, че производителите са подготвени отдавна. „В нашия сектор всяка промяна се планира години предварително, така че преходът няма да бъде шоков“, каза той.
Относно възможно поскъпване на новите автомобили, Костадинов уточни, че за бензиновите модели не се очаква съществена промяна в цените, тъй като те вече покриват изискванията на Евро 7. „При дизеловите е възможно част от моделите да отпаднат или да се предлагат само в хибридни конфигурации. При премиум сегмента може да има леко повишение на цените, но основно при дизелите“, поясни експертът.
Според него новите мерки са в полза както на безопасността, така и на околната среда, а реалният ефект ще се усети постепенно през следващите години.

Изненадващи обрати за зодиите по време на ретрограден Уран в Телец
Съвети как да печем риба и да я запазим сочна
Евровизия предприема решителни действия и променя правилата за гласуване
Пилот на United Airlines: Самолетът бе ударен от космически отпадъци
Съществуването на НЛО „вече не е под въпрос“, твърди американски режисьор
Спорите на мъха оцеляват 9 месеца в космически вакуум
Морските костенурки притежават мистериозна суперсила
ФИФА потвърди ключова новина на плейофите за Мондиал 2026
Гьоко Хаджиевски: Не е трагедия
Шамар за Байерн! Тежък удар по баварците
Спалети призна, че няма да преминава към четири в защита
Дневен хороскоп за 22 ноември, събота
10 билки за понижаване на холестерола по естествен начин
Тенденции в офис пространствата: новата роля на ергономичния комфорт
Какви промени ви носи новата 2026 според датата на раждане
Какво се случва с яйчниците след навлизане в менопауза?
Ако държите на ума си – движете се, предпазва от деменция
Дни на медиацията в Пловдив и София предлагат безплатни консултации с медиатори и психолози от 24 до 28 ноември
Уртикария при деца – какво показва обривът и кога да се тревожим?
Н. Стойков: Мултифондовете биха променили съществено резултатите за осигурените
Как се адаптира Русия към живота без SWIFT с местни системи, посредници и крипто
Защо новите автомобили са с еднаква, безлична форма на сапун
Голди Хоун на 80 – как киноиконата се противопоставя на стареенето с младежките си черти и невероятна фигура
Краят на годината носи луд късмет на 3 зодии
Коментари