Като един от най-важните компоненти на ходовата част на автомобила, окачването изисква внимателна поддръжка. То осигурява стабилно управление и безопасно шофиране по различни пътни настилки. Представяме ви 7 действия на водача, които могат да повредят окачването. Добре е да не ги правите.
Потегляне без предварително загряване на двигателя през есента и зимата
Различни компоненти на окачването са свързани помежду си с помощта на метални шарнири и гумирани подвижни съединения. Един от компонентите на окачването, който е подложен на критично напрежение при стартиране без предварително загряване на ходовата част, са прахозащитните маншони. При ниски температури гумата им се втвърдява и шарнирите се покриват със скреж или тънък слой лед, което увеличава риска от скъсване на гумените влакна, пише AutoMedia.
Сгъстеното масло не може ефективно да изпълнява функцията си без предварително загряване. При рязко стартиране в студено време, бучките сгъстено масло могат да повредят уплътненията на буталния прът и да причинят деформация на компонентите на клапанния механизъм на окачването. Без предварително загряване, амортисьорите няма да могат адекватно да абсорбират удари и тласъци.
Бързото ускорение до високи скорости при ниски температури на въздуха причинява механични повреди на движещите се компоненти на окачването. Този стил на шофиране кара амортисьорите да губят способността си да абсорбират удари при шофиране по неравен терен и по корпусите им се появяват мазни петна.
Механиците препоръчват загряване на функционалните компоненти на автомобила преди шофиране в студен ден, за да се осигури стабилна работа на окачването и да се предотврати внезапна повреда на уплътненията и другите компоненти на амортисьорите.
За да загреете напълно шасито, карайте първите 500 метра с минимална скорост, като избягвате локви и неравни повърхности. Спазването на тези основни препоръки за загряване ще помогне за удължаване живота на окачването.
Вижте останалите начини да съсипете окачването ГАЛЕРИЯ
Коментари