Искате електричка? Предвидете си повече пари за ремонти

При една и съща авария, разликата в цената спрямо кола с ДВГ е средно с 11% повече

Искате електричка? Предвидете си повече пари за ремонти

Един от основните фактори, които трябва да вземете предвид при избора за смяна на автомобила, е и цената на всеки ремонт в случай, че претърпите инцидент. Разбира се, има застрахователни покрития, но не всеки има каско и в случай на тяхна вина много от собствениците трябва сами да плащат посещението в сервиз.

Проучване, проведено от France Assureurs - асоциация, представляваща френските застрахователни компании, описва на хартия нещо, което може да изглежда очевидно за мнозина - ремонтът на електрически автомобили и plug-in хибриди обикновено струва повече от тези на автомобилите с вътрешно горене. По точно - обезщетението излиза на застрахователните компании средно с 11% повече, главно поради допълнителните разходи за интегрирани батерии, пише AutoMedia.

Проучването анализира данни за компенсации от 1,9 милиона превозни средства във Франция. Според анализа по-високата цена се дължи не само на високата стойност на батериите, монтирани на електрически и plug-in автомобили, но и на факта, че производителите не винаги улесняват достъпа до сервиз или дори ремонтопригодността на самия автомобил.

Сред изцяло електрическите марки Tesla е идентифицирана като производителят, чиито резервни части са по-трудни за намиране и чиито заместители изискват по-щателна работа (и следователно повече работно време).

Освен това асоциацията посочва, че по-високата цена се дължи и на някои „екстравагантни" характеристики на много електрически автомобили като светлинните ленти отпред и отзад на превозните средства - когато става въпрос за компенсиране на счупен фар, средната сметка за електрически автомобил е с 24% по-скъпа от същата щета на превозно средство с двигател с вътрешно горене.

По тези причини France Assureurs призовава европейските разпоредби да изискват от производителите да направят батериите по-лесни за ремонт от етапа на проектиране на нов модел. И за да смекчи увеличението на разходите, свързани с електрификацията на автопарка (по-високите разходи за ремонт се превръщат в по-висока полица, която трябва да се плаща), асоциацията призовава производителите на автомобили да насърчават свободната конкуренция между сервизите, по-специално чрез улесняване на достъпа до резервни части и диагностични инструменти за независими сервизи.

Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Коментари

Пътна обстановка
Водещи новини
Последни новини
Четени
Най-четени за седмицата