Един от основните фактори, които трябва да вземете предвид при избора за смяна на автомобила, е и цената на всеки ремонт в случай, че претърпите инцидент. Разбира се, има застрахователни покрития, но не всеки има каско и в случай на тяхна вина много от собствениците трябва сами да плащат посещението в сервиз.
Проучване, проведено от France Assureurs - асоциация, представляваща френските застрахователни компании, описва на хартия нещо, което може да изглежда очевидно за мнозина - ремонтът на електрически автомобили и plug-in хибриди обикновено струва повече от тези на автомобилите с вътрешно горене. По точно - обезщетението излиза на застрахователните компании средно с 11% повече, главно поради допълнителните разходи за интегрирани батерии, пише AutoMedia.
Проучването анализира данни за компенсации от 1,9 милиона превозни средства във Франция. Според анализа по-високата цена се дължи не само на високата стойност на батериите, монтирани на електрически и plug-in автомобили, но и на факта, че производителите не винаги улесняват достъпа до сервиз или дори ремонтопригодността на самия автомобил.
Сред изцяло електрическите марки Tesla е идентифицирана като производителят, чиито резервни части са по-трудни за намиране и чиито заместители изискват по-щателна работа (и следователно повече работно време).
Освен това асоциацията посочва, че по-високата цена се дължи и на някои „екстравагантни" характеристики на много електрически автомобили като светлинните ленти отпред и отзад на превозните средства - когато става въпрос за компенсиране на счупен фар, средната сметка за електрически автомобил е с 24% по-скъпа от същата щета на превозно средство с двигател с вътрешно горене.
По тези причини France Assureurs призовава европейските разпоредби да изискват от производителите да направят батериите по-лесни за ремонт от етапа на проектиране на нов модел. И за да смекчи увеличението на разходите, свързани с електрификацията на автопарка (по-високите разходи за ремонт се превръщат в по-висока полица, която трябва да се плаща), асоциацията призовава производителите на автомобили да насърчават свободната конкуренция между сервизите, по-специално чрез улесняване на достъпа до резервни части и диагностични инструменти за независими сервизи.
Още новини от света на автомобилите четете на AutoMedia

Сутрешен секс – по-добър от кофеина и полезен за работа и кариера
Откриха Стефани, изчезнала на Витоша
Денков: Всичко, което ще се случи оттук нататък с "Лукойл", е отговорност на управляващите
Явор Куюмджиев: Не очаквам криза с горивата, но цената ще започне да се покачва
Неочаквано откритие: Момиче намери на плажа следи от гигант на 200 млн. години
Канадски учен твърди: Извънземни се крият на Луната и шпионират Земята
Учени откриха „блуждаеща“ планета, която поглъща 6 млрд. тона вещества в секунда
Може ли човек да оцелее в черна дупка
Джокович триумфира с титла №101 в кариерата си
Национал на Италия залюби Мис Вселена + СНИМКИ
Локо Пд удари Берое и влетя в Топ 3
Изненадата в състава на ЦСКА: Направихме толкова хора щастливи
Дневен хороскоп за 9 ноември, неделя
Поверия за ангелската дата 11/11
Седмична нумерологична прогноза за 10 – 16 ноември
Дерматолог: Да губим до 100 косъма на ден е нормално, но не и повече
Епидемия от самота и отсъствие на принадлежност мъчи съвременния човек
Приемът на мелатонин се свърза с повишен риск от сърдечна недостатъчност
Доц. д-р Красимира Христова с международно признание на световния форум по хипертония в Китай
Мобилни екипи на Националния център за психосоматика осигуряват психологична грижа за пациенти с тежки заболявания в София
Инвеститорите може и да подценяват инфлацията, предупреждава Deutsche Bank
Явор Куюмджиев: Не очаквам криза с горивата, но цената ще започне да се покачва
Джейми Даймън: Прегърнете AI
Toyota съживява позабравена марка с приключенски офроудър
Пълноценен живот след 40-те: Как да се движите повече в перименопаузата
Венера в Скорпион - какво очаква зодиите?
Коментари