Управляващите умишлено крият реалния брой на жертвите по пътищата у нас. Това се посочва в становище на Института за пътна безопасност (ИПБ).
"Агонията продължава и колкото по-дълго трае, толкова по-голямо цунами ще образува. Безопасността по пътищата отдавна се е превърнала в политически проблем. Експертните решения потъват в блатото на политическата клептокрация", посочват от организацията.
Според техните данни от началото на годината по българските пътища са загинали 455 души. Петдесет и пет от тях остават игнорирани поради вътрешни правила за отчитане на жертвите при пътнотранспортни произшествия. Това означава, че с един полицейски доклад всяко ПТП може да бъде изключено от официалната статистика -„иновативен“ административен подход, който прикрива управленска безпомощност, маскирана като грижа.
По-задълбочен анализ показва, че в 30% от дните през годината не е отчетен нито един загинал при ПТП, докато в 18% от дните жертвите са повече от трима на ден. През останалата част от годината ежедневно загиват до трима души.
В месечните данни се наблюдават резки увеличения и спадове на броя на загиналите. Това предизвиква правителствата непрекъснато да предлагат мерки за безопасност на движението без оценка на тяхното въздействие.
Ето какво посочват още от ИПБ:
Може категорично да се заключи, че движението по пътищата се осъществява в нестабилна транспортна среда. Тази среда се определя от наличните ресурси, законодателството и културните модели. Въздействието върху нея е възможно само и единствено чрез политически решения. Налице са неразбиране и политическа некомпетентност, което води до непрекъснато предлагане на „експертни решения“ и внушаване чрез контролирана медийна среда, че проблемът се корени единствено в поведението на шофьорите.
Игнорира се фактът, че поведението е резултат от средата. Същите тези арогантни и не добре обучени шофьори, попаднали в различна среда - като Германия, Гърция или друга европейска държава - променят поведението си.
В заключение, политическата и управленска немощ застрашават да доведат до срив на транспортната система, което може да се превърне в заплаха за националната сигурност.

Пазаруване на Черния петък: Измами, трикове и съвети за спестяване
От афилиейт стратегии до нелегален хазарт: Големите теми на специализираната конференция на BEGE 2025
Зимната ваканция у нас поскъпва с до 10%: Нови цени в хотелите и курортите
В "Денят ON AIR" на 18 ноември от 19:15 часа: Как ще се управлява "Лукойл" с Румен Спецов
Vega C ще изведе в орбита южнокорейския KOMPSAT-7 на 28 ноември
Зимното слънцестоене: Кога ще бъде най-дългата нощ в годината
Мангровите гори се оказаха неочакван източник на метан
Луната се променя в реално време пред очите ни
Испания – Турция
България – Грузия
Черен рекорд! Сашо Димитров подгони Балъков
Сгази лука! Спипаха с превишена скорост бивш треньор на ЦСКА
„Да обичаме себе си е най-важният урок, който хашимото и всяка болест иска да ни даде“
Нумерологична прогноза за 2026 година
3 мандали разкриват какво ви очаква през декември
7 аромата, които молците не понасят
Тренировките на гладно – мит или доказано средство за изгаряне на мазнини?
Ранното захранване може ли да предизвика или да предотврати алергии?
Какво се случва с клетката при хронична хипергликемия?
Левкотриенови рецепторни антагонисти – механизъм на действие, терапевтични приложения и профил на безопасност
Водещият японски индекс Nikkei 225 се срина с над 3%
От афилиейт стратегии до нелегален хазарт: Големите теми на специализираната конференция на BEGE 2025
Страх завладя и пазарите в Азия, като разпродажбата на крипто и AI буди тревоги
Най-здравите трансмисии в света - от хиперколи до тунинг чудовища
Денис Ричардс с първи думи след 5-годишната ограничителна заповед срещу бившия ѝ съпруг
Код лилаво: Шакира и синовете ѝ очарохава на червения килим
Коментари