Варна 16°
fallback
Икономика
13:32 | 22 август 2019
Обновен: 05:50 | 1 май 2024

Демонстрационният център на тол системата във Варна вече работи

Предстоят работни срещи и обучения за представители на браншовите организации

По материала работи: Борис Проданов

Тестовете в демонстрационните центрове, които бяха открити във Варна, София, Пловдив и Русе, вървят успешно и има съществен интерес от страна на превозвачите към издаването на маршрутните карти. Това съобщи проф. Олег Асенов, член на Управителния съвет на Агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ).  Основните препоръки са да се избира по-бързо маршрутът, като се добавят в падащото меню областни градове и логистични центрове. Във Варна центърът е на ул. „Доктор Пюскюлиев“ №3.

Центровете ще работят минимум два месеца, като целта е да се отразят всички препоръки на превозвачите. Във връзка с това ще се правят работни срещи и обучения за представители на браншовите организации.

При покупка на маршрутна карта след въвеждането в търговска експлоатация на тол системата ползвателят на републиканската пътна мрежа трябва да посочи начална и крайна точка на маршрута си, както и до четири междинни точки по заложения от него маршрут. Освен това трябва да въведе и техническите характеристики на пътното превозно средство (регистрационен номер, националност на пътното превозно средство, категория на ППС, емисионен клас, брой на оси). Системата автоматично ще предлага маршрут от ГКПП до ГКПП за улеснение на транзитния трафик, ще посочва още най-кратък и най-дълъг път. След като изчисли сумата, системата ще попита клиента за потвърждение на въведените данни, съобщава БНР.

Маршрутните карти ще са с валидност 24 ч. от началото на активирането им. Регистрираните потребители (регистрацията е чрез електронния адрес през платформата за купуване на маршрутна карта) ще могат да си ги купят до 7 дни предварително, а нерегистрираните потребители – за днешния или за утрешния ден.

 

Снимки Пламен Гутинов

 

Още по темата: Отвори врати центърът на Националното ТОЛ управление във Варна

Автор на статията:
Борис Проданов
0 коментара
fallback
fallback