IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 19°
Икономика
11:25 | 27 октомври 2020
Обновен: 19:45 | 25 април 2024

Енергото издаде окончателните фактури на регулиран пазар за небитовите клиенти

За част от клиентите ще има падеж за два отчетни периода

По материала работи: Ставри Таргов
Енергото издаде окончателните фактури на регулиран пазар за небитовите клиенти

Задължителната либерализация за небитовите клиенти от 01.10.2020 г. наложи прекратяването на техните договорни отношения с ЕНЕРГО-ПРО Продажби АД по продажба на електрическа енергия по регулирани цени към 30.09.2020 г.

Компанията приключи отчитането на потребената от тези клиенти електроенер-гия до края на месец септември при условията на сключен договор на регулиран пазар.

За да не възпрепятства процесите по излизане на свободен пазар или преминава-не към доставка при условията на типови договори за небитовите клиенти, ЕНЕРГО-ПРО Продажби издаде окончателна фактура в качеството си на краен снабдител със срок за плащане, различен спрямо обичайния досега, както следва:

- Окончателната фактура на небитовите клиенти, които са имали стандартен срок за плащане до 1-во число на месеца, с краен срок за плащане до 27.10.2020 г., вместо 01.11.2020 г;

- Окончателната фактура на небитовите клиенти, които са имали стандартен срок за плащане до 10-о число на месеца, с краен срок за плащане до 27.10.2020 г., вместо 10.11.2020 г.;

Това на практика означава, че част от небитовите клиенти на ЕНЕРГО-ПРО Продажби ще имат падеж през месец октомври за два отчетни периода. Това е  еднократна промяна в отчитането и фактурирането, която е в отговор на изиск-ванията за уреждане на договорните отношения на небитовите клиенти, подле-жащи на задължителна либерализация.

 

Уведомление за променените срокове за плащане на небитовите клиенти за пос-ледния месец на регулиран пазар електроснабдителното дружество публикува предварително на своята интернет страница.

 

Промяна в срока за плащане на окончателната фактура не се налага за небитовите клиенти, които са имали стандартен срок за плащане до 15-о число на месеца, или които заплащат задъл-женията си чрез „Български пощи“ ЕАД и имат стандартен срок за плащане до 25-о число на месеца. Клиентите, заплащащи задълженията си чрез „Български пощи“ ЕАД, ще получат изравнителна фактура заедно с фактурата си с падеж през ноември.

 

Част от клиентите, останали към ЕНЕРГО-ПРО Продажби при условията на типов договор, ще получат още една допълнителна фактура в рамките на месец октомври, която включва 1 ден в периода 30.09 – 01.10. Индивидуална проверка може да бъде направена на телефон 0700 800 61 или на имейл: service@energo-pro.bg.

 

За клиенти, изпитващи финансови затруднения, ЕНЕРГО-ПРО Продажби АД предоставя възможност за разсрочване на задълженията при покриване на съответните критерии.

 

За целта клиентите трябва да се свържат с компанията на телефон 0700 800 61 или да посетят някой от клиентските центрове.

 

Всяко поискано разсрочване на сметка ще бъде разглеждано отделно и ЕНЕРГО-ПРО ще предложи индивидуална схема за изплащане на дължимите суми в зависимост от конкретния случай.

 

Черно море

Коментари

Новини Варна