Японските туристи могат да помогнат на културния туризъм, тъй като са любознателни, но въпросът е да станем по-атрактивни за тях. Това каза пред вестник „Черно море“ експерт от туристическия бранш, който изрично пожела да остане анонимен.
Нашата медия се обърна към дългогодишния специалист, за да коментира новината, че България ще има информационен туристически център в столицата Токио.
Министърът на туризма Николина Ангелкова и президентът и представителен директор на Бизнес Асоциация Япония и Югоизточна Европа (БАЯЮИЕ) Кихачиро Нишиура подписаха преди дни споразумение за откриване, организиране и обезпечаване на информационен туристически център в японската столица.
С подписването на споразумението двете страни декларираха намерението си за трайно партньорство и сътрудничество за реализация и изпълнение на различни дейности, свързани с туризма и популяризирането на България като туристическа дестинация в Япония, се казва в официално съобщение на министерството.
Японските туристи са интелигентни, проявяват интерес към нашата богата история и култура и няма да дойдат тук, за да се напият или да се пекат на плажа. Но трябва добре да рекламираме културните си съкровища, за да ги привлечем. Японците биха оставили и повече добавена стойност в местната икономика, каза експертът ни.
По официални данни 12 000 японски граждани са посетили България през 2014 година. Това е ръст от 7% в сравнение с 2013 г.
Деян Балевски
Коментари