Варна 12°
fallback
Икономика
09:40 | 14 март 2023
Обновен: 00:14 | 31 октомври 2024

Читател сигнализира за необезопасен строеж във Варна

Бетон се изсипал върху паркирани в близост коли и повредил лаковото им покритие

По материала работи: Ставри Таргов

Читател от Варна изпрати до ИА "Черно море" писмо със сигнал за опасен строеж в морската столица. Идеята е да не пострадат други хора. Ето какво съдържа сигналът:

Здравейте, от около година срещу входове 6 и 7 на блока на ул. "Петко Стайнов" 12, непосредствено до блока на ул. "Флора" 8, строителна фирма гради усърдно нова кооперация.

Строителите работят без каски и без да са обезопасени по какъвто и да е начин, както можете да видите на прикачените снимки. Строежът има предпазни ограждения и се предполагаше уж, че е обезопасен, но на 02.03 открих, че моята и още 5-6 коли на съседи, които са паркирани на паркинга между входовете и строежа, извън огражденията на обекта, както се вижда и на снимките, са заляти с бетон при леенето на поредната плоча. 

Заедно с приятеля ми опитахме да свалим засъхналите петна на автомивка безконтактно (с вода и пяна), но за жалост, петната си останаха невредими.

Опитахме да премахнем едно малко петно от автомобила, но установихме, че премахваме лака заедно с бетона. Той се върна до обекта с цел да намери ръководителя/отговорното лице на обекта.

Влязъл напълно спокойно и необезпокояван през дървена врата, без да се вижда охрана никъде, отишъл до двата контейнера, намиращи се на 3-4 метра от издигнатата сграда, но и в тях не намерил никого.

Чул гласове на работници, намиращи се на последен етаж от сградата (4-и или 5-и). Докато гледал нагоре към покрива, за да сигнализира на работниците, че е там и да поиска информация за отговорно лице, видял само една кофа, която се подала от покрива и изсипала строителни отпадъци на по-малко от един метър от него, без да погледнат изобщо надолу, а предвид лесния достъп, там можеха да стоят и играещи си любопитни деца, които са влезли вътре.

След като се провикнал, се появило лице, което му дало номер на техника на дадения обект. 

Свързахме се с техника (Цветан Милушев), който ни обясни, че са виновни подизпълнителите, които при полагане на бетона не били забелязали какво е станало, и че те са замърсили автомобилите извън ограниченията на обекта.

Техникът организира бригадира (Светлан) от фирмата подизпълнител да дойде към обекта и да разрешим проблема, обеща, че ако не се намери решение на ситуацията, ще ни свърже със собственика на фирмата. Докато чакахме да пристигне Светлан, видяхме, че един от увредените автомобили (Пежо 206 със силно олющена боя и липсващ лак по цялата кола) е на един от работниците от обекта, като петна бетон си стояха по целия автомобил.

Тоест, няма начин да не са забелязали, че са увредили паркираните коли.

След като пристигна бригадирът, се направи на разсеян, не били разбрали, че са посипали бетон върху колите. Предложи да заплатят за почистване на автомобила в автомивка, като се вземе съответно касов бон.

Съгласихме се, като договорката беше да не се наруши лакът и боята на автомобила в процеса, и ако се случи това, да се покрият и разходите за възстановяването им.

 След известно търсене на автомивка (като доста автомивки отказаха с аргумента, че бетон се премахва единствено със полиране и пастиране, тъй като нарушава лаковото покритие и боята и няма как да бъде свален с препарат), намерихме една не малка автомивка, която премахна повечето от релефните петна, но все пак останаха петна от бетон по лака и покритието се наруши.

Казаха, че пастирането на автомобила ще струва 250-300лв (като това беше най-ниската цена, която получихме при търсене за такъв вид услуга). Свързахме се същия ден с техника, който каза, че ще се чуем в понеделник ( 6 март). Каза, че няма проблеми да покрият полирането и пастирането, но условието им е да закараме автомобила при техен доверен майстор, който да го направи.

Съгласихме се, единственото, което искахме, е колата да бъде възстановена във вида, в който беше, преди да излеят бетон отгоре ѝ.

 На 06.03.2023 г. се опитахме няколко пъти да се свържем с техника безуспешно, единствено получихме няколко СМС-а с текст, които съдържаха номера и името на бригадира, „Звъннете на този човек“ и „Аз съм в София“. Свързахме се със Светлан, който ни каза да се чуем на 07.03 (вторник), защото не е в града.

На 07.03. се свързахме отново със Светлан, който ни обясни, че е намерил един препарат, който премахва бетон, но не възстановява лак, естествено.

Пробвали го върху един автомобил и нищо му нямало, а бетонът бил отстранен напълно. Попитахме дали става дума за Пежото без лак и наполовина останала боя, като отговорът му беше положителен.

Свързахме се със строителната фирма, използвахме номера от винилите на обекта. Дадоха ни да разговаряме с „отговорника на обекта“, който не се представи.

Изслуша какво е станало, каза ни, че днес се е запознал със случая, ще намери решение и затвори. На 8 и 9 се опитахме да се свържем отново с тях, но никой не вдигна, не ни върнаха и обаждане.

Към днешна дата ни е напълно ясно, че няма да ни бъдат възстановени никакви разходи за отстраняването на бетона, единствено желаем да се вземат мерки и строежът да бъде обезопасен и фирмата строител да си понесе последиците за изливането на бетон, извън огражденията на строежа, както и да се знае за рисковете, които очевидно крие паркирането в близост до този строеж, било то и извън неговите ограждения.

Все пак в нашия блок (на ул. "Петко Стайнов" 12) има и детска кухня, със същият успех, с който са посипали бетон по колите, може утре, леейки следващата плоча, да го посипят и върху някоя майка с детенце, която се качва в колата си... Нужно ли е да стане белята, за да се вземат мерки?, пита нашият читател.

 

 

Автор на статията:
Ставри Таргов
Варна Сигнал опасен строеж
0 коментара
fallback
fallback