По-добрите цени привличат повечето българи да пазаруват онлайн.
Именно те и по-добрите оферти са нещата, които 72,4% от анкетираните в ново проучване на MasterCard посочват, че биха ги стимулирали да пазаруват онлайн. Проучването е проведено сред 1000 активни картодържатели в страната, съобщават от компанията.
Именно цената е водещата причина участниците в проучването да пазаруват онлайн. 58,3% твърдят, че предпочитат електронното пазаруване заради по-добрите цени и сделки. На второ място остава по-големият избор на стоки от този в нормалните магазини. Този отговор са дали 16,4% от анкетираните.
Най-запалените потребители на сайтове за групово пазаруване са представители на две основни демографски групи, които са ориентирани към цената. Става дума за хората между 18 и 24 години, както и за възрастните, които са над 64-годишна възраст. 27% и 25% от тях съответно посочват, че пазаруват от подобни платформи.
Проучването показва още, че 35% от запитаните споделят, че пазаруват онлайн по няколко пъти месечно или по-често. При сравняване на демографските данни се вижда, че най-честите клиенти на онлайн магазините са от възрастовата група 25-34 години. 39 на сто от тях твърдят, че пазаруват онлайн по няколко пъти на месец или по-често. Втори са 35-44-годишните, като 31% от тях твърдят същото за честотата на пазаруване.
Общите данни за честотата на пазаруване при по-високата възрастова група показват, че 71% от тях пазаруват онлайн най-малко веднъж годишно. При тях е най-висок процентът на употреба на кредитна карта за онлайн пазаруване (37,8%), а средната за България е 29,4%.
"Според изследването MasterIndex по-голямата част от картодържателите в България (57%) смятат, че е безопасно да се извършват онлайн плащания. Най-голямата група от хора, според която онлайн пазаруването е безопасно, са младите картодържатели (18-34 години). За много от българските потребители, които пазаруват онлайн, е много важно търговецът да е надежден (68%)", коментира Артур Туремка, изпълнителен директор на MasterCard за региона на Балканите.
Хората до 34-годишна възраст предпочитат да пазаруват онлайн предимно дрехи и други модни стоки (около 10% повече от средното за страната), 35-44-годишните потребители харчат повече средства онлайн за плащане на сметки за комунални услуги (4% от средното за страната).
Резултатите от MasterIndex доказват, че на българския пазар има голям потенциал за приемане на иновативни услуги като мобилни плащания, посочват още от MasterCard. Според компанията картодържателите в България са заинтересовани от приемането на безконтактни и мобилни плащания. 66 на сто от тях посочват, че биха правили мобилни разплащания, ако имат такава възможност. 92% от респондентите пък биха желали да плащат безконтактно.

AI пише по-добре от 90% от хората, които се смятат за поети
Директни редовни полети от България до САЩ
Държавата да поема здравните осигуровки на жените по майчинство
Зодиите с най-добра енергия
Ето какво виждат хората, които изпадат в близки до смъртта състояния
Забравен модел на атома може да разкрие смисъла на съществуване на Вселената
За първи път в историята: Откриха асирийски артефакт в Йерусалим (снимка)
Нострадамус и науката: Защо не можете да предсказвате бъдещето с рими
Треньорът на Йънг Бойс: Заслужена победа над Лудогорец
Шампионско темпо? Левски е още по-силен
Таймаут във футбола: В Англия заобикалят правилата по хитър начин
ЦСКА опитва да се надигне, но лоша новина сполетя "червените"
4 витамина за добро храносмилане
Задължителни ястия за Димитровден
Есен 2025: Пуловерите, които ще носим
Иван Бърнев, Валентина Каролева, Ирмена Чичикова и Стефан Додуров представят постановката „Ефектът“
Кои са факторите, отговорни за хормоналния дисбаланс?
Защо лайката е чудесна билка за кожата?
Какво трябва да знаем за ларингита при деца? - КОР.
Еозинофилен езофагит – подценявана причина за дисфагия и непоносимост към храни
Новият изпълнителен директор на Porsche ще трябва да решава стари проблеми
Директни редовни полети от България до САЩ
Този път Русия ще я заболи от петролните санкции
Макрон се запъна: Да се забрани ДВГ от 2035
Като две капки вода – Дъщерята на Крис Мартин и Гуинет Полтроу, Епъл Мартин, дебютира като певица
Тейлър Суифт ще покани Кейт и Уилям на сватбата си
Коментари