Стотици милиони потребители посещават сайтовете на Yahoo всеки месец. Но докато бордът на компанията обмисля продажба на основния бизнес, един голям въпрос пред евентуалните купувачи е колко ценен е всъщност този трафик, коментира Wall Street Journal.
Преди 15-20 години Yahoo можеше да постига по-високо ценообразуване. Това се дължеше на неговия мащаб, комбиниран със съдържание с по-добро качество в сравнение с повечето интернет играчи и уникална способност да таргетира реклама към относително добре позната публика.
Днес цените за реклама в Yahoo спадат. Затова докато все още значителният мащаб на компанията остава налице, той е смекчен от необходимостта купувачът или да управлява, или да обърне този спад.
Интернет могъществото на Yahoo падна жертва на две основни сили: едната бе възходът на Facebook, който през последните години започна да надминава Yahoo от гледна точка на обхвата, таргетирането и потенциалната честота на рекламите. Тези неща направиха Yahoo и други портали като AOL и MSN на Microsoft уникални, отбелязва Браян Уийзър, анализатор в Pivotal Research. Facebook обаче се оказа и по-евтин, което допълнително подкопа силата на ценообразуване на Yahoo.
В резултат сайтовете на Yahoo имат 618 млн. уникални посетители в десктоп версията си в цял свят през октомври спрямо 863 милиона за Facebook, сочат данни на comScore.
А доминиращата роля на Facebook сред мобилните приложения подчертава слабостта на Yahoo. Социалната мрежа отчита приходи от 3,4 млрд. долара от мобилната си версия през третото тримесечие спрямо 271 млн. долара за Yahoo. Общите приходи на Facebook са 4 пъти и половина по-големи от тези на Yahoo.
По същото време програмният обмен на реклами, който позволява на брандовете да купуват аудитория в цялото интернет пространство, стана по-популярен.
В резултат на обмена мащабът на Yahoo се оказа по-малко уникален. Обменът бе и по-ефективен, което допълнително притисна Yahoo. Годишните приходи достигнаха върхови стойности през 2008 г. до 7,2 млрд. долара. До 2014 г. те се понижиха с 36% до 4,6 млрд. долара.
В резултат на това евентуален купувач на компанията може да избере възможността да управлява спада на Yahoo, като съкращава разходите, например с освобождаване на хилядите технологични служители.
Повечето анализатори от Wall Street смятат, че стойността на компанията в момента е между 3 и половина и пет пъти над оценката за печалба през 2016 г. преди лихвите, данъците, обезценяването и амортизацията. Това означава, че цената на основната дейност на Yahoo е около 4,4 млрд. долара.
Въпросът е обаче дали ще се стигне до продажба. На срещата си миналата седмица управителният съвет получи презентация от Starboard Value, голям инвеститор в Yahoo, който поиска от борда да преустанови планираната продажба на 15-процентов дял от гиганта в електронната търговия Alibaba и да продаде активи, припомня USA Today.
По-вероятно е обаче Yahoo да направи известно преструктуриране и съкращаване на работни места, да продължи с продажбата на дела си в Alibaba и впоследствие да се освободи и от дела си в Yahoo Japan, преди да продаде основната си дейност, коментира запознат източник.
Повече новини за технологии можете да прочетете в Investor.bg

Токсичните вещества в преработените храни
Китай създаде мощен AI с впечатляващите ползи за медицината
Депутати от "Възраждане" и "ДПС-Ново начало" почти се сбиха в НС (ВИДЕО)
За първи път в историята: Откриха асирийски артефакт в Йерусалим (снимка)
Нострадамус и науката: Защо не можете да предсказвате бъдещето с рими
Експлозия на Слънцето: Изхвърленият плазмен облак скоро ще удари 3I/ATLAS
Без ръжда в продължение на 1600 г.: Тайната на индийския железен стълб
Звезда на Барса със странно изказване преди "Ел Класико" с Реал Мадрид
Ботев Пловдив трябва да пренаписва историята
Ас на Локо София аут за Локо Пловдив
В Левски взеха ключово решение относно напечен казус
Есен 2025: Пуловерите, които ще носим
Иван Бърнев, Валентина Каролева, Ирмена Чичикова и Стефан Додуров представят постановката „Ефектът“
Тайните на ароматерапията: масла за спокойни менструални дни
Таро карти за ноември за всяка зодия
Защо лайката е чудесна билка за кожата?
Какво трябва да знаем за ларингита при деца? - КОР.
Еозинофилен езофагит – подценявана причина за дисфагия и непоносимост към храни
Рак на гърдата - кои фактори повишават риска?
Кибератаката срещу Jaguar е свила с 27% производството на коли във Великобритания
Депутати от "Възраждане" и "ДПС-Ново начало" почти се сбиха в НС (ВИДЕО)
Според Ипин е нужна е рекапитализация на банките в Китай
Нов радар засича колко души сте в колата
Живот в провинцията – Дейвид Бекъм показа впечатляващата си зеленчукова градина
Сезонът на Скорпиона - какво ни очаква?
Коментари