IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна
Икономика
08:38 | 16 януари 2016
Обновен: 22:36 | 7 април 2024

Австрийци идват на културни турове

Страната ни е позната, но липсват чартъри, коментират от бизнеса

По материала работи: Златина Добрева
Австрийци идват на културни турове

Огромен интерес към културен туризъм у нас показват посетителите на специализираното изложение за ваканции и пътешествия Ferien-Messe Wien, което се провежда до 17 януари във Виена. Търсенето на почивки и пътешествия у нас е изключително голямо, има и ръст спрямо предходната година. Това показват записванията и въпросите към фирмите, които се представят на националния ни щанд. През последната година и половина пазарът се раздвижи, има все по-голям интерес към специализирани турове, пише "Стандарт".

 

Това обясни Венета Табакова-Василев, която презентира австрийска фирма, водеща гости у нас. Търсят се основно възможности за културен туризъм, винени и гурме турове и голф. Дори хората, които пътуват до България за морска ваканция, искат да видят допълнителни културни и исторически забележителности по време на престоя си, обясни дамата. Традиционен е интересът и към събитията в Долината на розата и Тракийските царе, каза Снежина Бодурова, която също представя фирмата си на националния ни щанд. Интерес има и към музикални турове, хорови изяви и опера, но страната ни все още не е толкова позната в тази сфера.

 

Много от австрийците, които посещават борсата, са не само професионалисти, които търсят партньори, но и крайни клиенти, които се надяват да си вземат изгодна ваканция. Варна традиционно е една от най-познатите и интересни дестинации за австрийците, обясни Ирина Угринска от морската община. Според бизнеса броят на гостите от Виена у нас може да се увеличи значително, ако се открият чартърни линии и има подходяща национална реклама. Въпреки липсата на усилия за популяризиране на България в Австрия, компаниите са доволни от националния ни щанд. Той е разположен близо до централния вход и е по пътя на всички, които търсят ваканция.

 

Трябва обаче да има и специална реклама, която да ни направи по-прочути и да представи забележителностите ни. През миналата година австрийски туроператор е организирал посещение на 4 местни журналисти до България. Резултатът от техните статии, които са били положителни, е огромен ръст в интереса, обясниха от бизнеса.

 

Компаниите, които ни представят, са доволни от факта, че през тази година много по-рано е станало ясно на кои борси България ще участва с национален щанд. Българският павилион традиционно организира и допълнителни събития, с които да привлече вниманието на посетителите. Детски танцов ансамбъл демонстрира родни танци. Както всяка година, на родния щанд имаше и дегустация на български вина от няколко производителя. За разлика от повечето други държави обаче атракционната ни програма бе значително по-бедна. На всички останали щандове освен представяния чрез музика и танци, посетителите участваха в томболи и игри, в които можеха да спечелят ваканции.

Коментари

Новини Варна