IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 14°
Икономика
13:42 | 6 април 2016
Обновен: 07:07 | 14 май 2024

Електромобили ще ни возят до плажа това лято

В момента на крайбрежната алея текат мащабни ремонти

По материала работи: Златина Добрева
Електромобили ще ни возят до плажа това лято

През новия туристически сезон летовниците ще могат да се придвижват с електромобили до варненските градски плажове и през Морската градина. Идеята е на концесионера на ивицата „Лазурен бряг 91” ЕООД, като фирмата вече е закупила две нови возила, съобщи в ефира на Дарик радио нейният търговски директор Андрей Василев. В нощните часове пък достъп до крайбрежната алея ще може да има само една таксиметрова компания, като около заведенията ще бъдат оформени стоянки и монтирана бутонна система за повикване. В района от Рибарския плаж до Втора буна се предвижда да бъде изграден локален път за автомобилите, за да не пречат на пешеходците.

 

В момента на крайбрежната алея текат мащабни ремонти, като се реставрират централните и северни бани, а подпорната стена се укрепва. Всички дейности са съгласувани с Националния институт за паметниците на културата, а общият размер на 3-годишната инвестиционна програма възлиза на 7 млн. лв., каза Василев. Той увери, че през предстоящия сезон няма да има увеличение на плажните услуги.

 

Високите такси са причината „Лазурен бряг 91” да се откаже от концесиите на плажовете в „Аспарухово” и „Кабакум юг”. Годишната вноска за всички градски плажове е около 420 000 лв., докато за ивицата в южния варненски квартал е 300 000 лв. В същото време разходите за един спасителен пост на месец са 6700 лв., посочи като пример Василев. Той изтъкна също новите изисквания платените чадъри да заемат до 50% от стопанисаните плажове, докато в предишни години е можело да бъдат разположени върху 80% от териториите. Според търговския директор плажът в „Аспарухово”, както и други на голяма площ като в курорта „Камчия”, трябва да бъдат разделени и отдавани на няколко концесионери.

Мръсната от години вода заради Шокаровия канал е причината „Лазурен бряг 91” да се откаже и от стопанисването на Офицерския плаж.

 

Андрей Василев се обяви за мерки, които да ограничат дивото къмпингуване.

„В Европа няма такова понятие – местата са регламентирани и се поддържат от някого. Недопустимо е да се къмпингува в земеделски земи или в гори край плажовете. Една част от хората може да почистват след себе си, но повечето замърсяват околната среда. Освен това какъв е тогава смисълът да се инвестира в места със статут на къмпинги ”, коментира Василев. Той представлява и фирмата "Къмпинг Градина” ЕООД, собственик на едноименния къмпинг край Созопол, който вече носи името „Южен бряг”.

Коментари

Новини Варна