IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 21°
Икономика
16:28 | 26 май 2016
Обновен: 07:03 | 14 юни 2024

Въвеждат доброволен етикет за качество в туризма

Елемент за неговото получаване ще бъде предлагането на традиционни български продукти, съобщи министър Ангелкова

По материала работи: Златина Добрева
Въвеждат доброволен етикет за качество в туризма

Разработваме система от критерии, която ще стимулира предлагането на повече услуги в хотелите и ресторантите, като предвиждаме въвеждането на доброволен етикет за качество. Елемент за неговото получаване ще бъде предлагането на традиционни български продукти, произведени по БДС и браншови стандарти за качество. Това каза министърът на туризма Николина Ангелкова при подписването на Меморандум за сътрудничество между Българската хотелска и ресторантьорска асоциация (БХРА) и девет браншови организации на български производители на храни и напитки. На церемонията присъства и министърът на земеделието и храните Десислава Танева, съобщиха от пресцентъра на туристическото ведомство.

 

„Спазването на този Меморандум да бъде едно от изискванията, за да бъде даден етикетът за качество в туризма“, призова министър Ангелкова. По думите й целта е до края на годината да бъдат разработени и представени всички детайли, свързани с неговото получаване и прилагане, като те залегнат и в промените в Закона за туризма. Тя подчерта, че целта е да бъдат насърчени тези представители на бранша, които предлагат повече и по-разнообразни услуги извън разписаните в закона и наредбите.

 

„Качеството в туризма не е само добрата материална база, но и услугите, които се предлагат на място. Чрез доброволния етикет за качество ще се направят много по-видими представителите на бранша, които предлагат нещо повече на своите гости, което ще насърчи и конкурентоспособността в сектора“, каза още министърът на туризма. Тя подчерта, че при подготовката на знака за качество се вземат предвид добрите практики във водещи туристически страни и Кодексът за качество и етика на Световната организация по туризъм. Промените няма да предизвикат допълнителни тежести за бизнеса, а напротив, ще облекчат дейността му.

 

Министър Ангелкова припомни, че по отношение на висококачествените услуги в сектора имаше много добри резултати през 2015 г. В местата за настаняване с 4 и 5 звезди бяха реализирани над 11 млн. нощувки, което е 4% ръст спрямо 2014 г., и е над половината от всички нощувки в страната. Тук са отседнали над 3 млн. души, т.е. 7% повече спрямо 2014 г., а приходите от нощувките им регистрират увеличение от близо 10%.

Коментари

Новини Варна