IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec
Варна 12°
Икономика
15:46 | 16 август 2016
Обновен: 21:48 | 30 април 2024

Иван Портних: Продължаваме социализацията на зоната около Пристанището

Не може да се товари и разтоварва жито в центъра на града, каза кметът на Варна

По материала работи: Пламен Янков
Иван Портних: Продължаваме социализацията на зоната около Пристанището

Социализацията на зоната около Пристанището трябва да продължи, каза на среща с журналисти кметът на Варна Иван Портних.


“Изграждането на пространството за отдих беше първата стъпка в този процес и видях, че хората я приемат. Помните какви дискусии имаше преди 2-3 г. - тази зона дали трябва или не трябва да се модернизира и да се отвори за варненци. Помните и какво имаше преди там – едни тенекиени бараки, едни катакомби и лабиринти, които бяха първото впечатление за града ни на туристите, които спираха с круизните кораби на Морска гара. Към днешна дата пространството изглежда по съвсем различен начин и по време на концерта за празника на Варна, видях че на хората им харесва“, коментира кметът Портних. 


Той каза, че вече се обмисля как да бъде продължена реконструкцията на зоната. Международен конкурс за идейни проекти ще бъде обявен наесен. 


“Ще търсим най-добрия вариант, за да бъде създадена в района необходимата и атракционна, и културна, и социална инфраструктура. Това ще е значителна крачка в посока на превръщането на Варна в целогодишна дестинация”, добави градоначалникът.


Според Иван Портних пристанището трябва да бъде преместено, тъй като нито за неговото рентабилно функциониране, нито за града е добра сегашната му локация.


“97 % от функциите на пристанището в момента са свързани с товаренето и разтоварването на жито.  Да товарим жито в центъра на града от една страна е икономически неизгодно, а от друга страна щетите, които се нанасят на пътната инфраструктура са в пъти по-големи в годишен план от печалбата, която се регистрира от същата тази дейност. Погледнете състоянието на пътната настилка по булевардите “Атанас Москов“ и “Девня”, както и по Аспаруховия мост в частта, където минават тировете. Ремонтът на тези отсечки коства десетки милиони на практика. Да не говорим и за утежняването на трафика, защото един кораб, за да бъде натоварен са нужни около 1000 тира, които минават по улиците, задръстват движението, образуват километрични опашки. Трябва да имаме предвид и вредните емисии от двигателите, които работят, както и запрашeността на въздуха от товаренето и разтоварването на житото. Мисля че е очевидно ясно, че този проблем трябва да бъде разрешен по най-бързия начин и градът ни да получи тази територия, която да се превърне наистина във визитна картичка на Варна. Подобен процес е протекъл в стотици морски европейски, а и не само европейски градове. Като нямам предвид, че пристанището не трябва да товари жито, а точно напротив, но не в центъра на града. Наложително е да се направи и модернизация, защото в момента нашето пристанище е неконкурентноспособно от гледна точка на остарялата технология, която забавя товаренето, а това е в ущърб на корабите, които пренасят жито, заради таксите, които дължат – една е сумата ако бъде натоварен за 24 часа, а по-висока, ако трябва да престои в пристанището 48. Поради тази причина, значителна част от българското жито се изнася през Констанца“, каза още Иван Портних.

 

Полина Петрова

 

СТОТИЦИ ВАРНЕНЦИ ИЗПЪЛНИХА ОБНОВЕНАТА ЗОНА НА МОРСКА ГАРА за концерта за празника на Варна

 

Коментари

Новини Варна